سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، آقاعباسی مترجم و استاددانشگاه، درباره آثاری که در دست چاپ دارد به هنرآنلاین توضیح داد: مجموعه 6 جلدی حاوی 22 نمایشنامه کوتاه یوجین اونیل را ترجمه و برای چاپ به نشربیدگل سپردم. این آثار در دست آماده‌سازی هستند و کتاب "تشنگی" از این مجموعه به زودی منتشر می‌شود. همچنین دو نمایشنامه "سروان کوپنیک" نوشته جان مورتیمر و "شهروند افتخاری" اثر برایان فریل را نیز ترجمه کرده‌ام که توسط همین انتشارات روانه بازار کتاب خواهدشد.

او از ترجمه مجموعه مقالاتی با عنوان "با نمایش و نمایشنامه‌نویسان" گفت که توسط نشر افراز به چاپ می‌رسد و ادامه داد: نشرکیان افراز نیز سه کتاب"پرسونا و پرفورمنس"، که نمایش درمانی محسوب می‌شود، "کاربردهای نمایش" و "آثول فوگارد" که کتاب زندگی‌نامه تئاتری اوست را منتشر می‌کند.

آقاعباسی با این توضیح که در انتشارات مانوش ترجمه "دزد شرافتمند" نوشته داریو فو، "هر بچه خوبی سزاوار لطف است" اثر تام استوپارد و "نمایشنامه‌های کوتاه ایرلند" در مرحله چاپ هستند، گفت: ترجمه دو کتاب "تئاتر نوین ایرلند" درباره تئاتر از قدیم تا جدید، "تعزیه در عصر صفوی" که در گذشته در فصلنامه تئاتر چاپ شده و "فنون نمایش‌های ایرانی" که اثری تحقیقی و تالیفی محسوب می‌شود را برای چاپ به انتشارات نمایش سپردم.

این استاد دانشگاه همچنین در انتشارات جامه‌دران ترجمه سه مجموعه شعر را در دست آماده‌سازی برای چاپ دارد.

او با همراهی دخترش زهرا آقاعباسی، کتابی با موضوع نقاشی کودکان 3 تا 7 را ترجمه کرده که احتمالا توسط فرهنگستان هنر با همکاری نشر همایون صنعتی به چاپ می‌رسد.

دو کتاب "هنرساسانی" و "هنر بیزانس" نیز توسط آقاعباسی ترجمه شده است.

او این روزها علاوه بر تدریس مشغول نوشتن رمانی است که قرار بوده فیلمنامه باشد و توسط کیانوش عیاری ساخته شود. همچنین کتاب "کیمیاگران صحنه" را در دست ترجمه دارد. مجموعه مقالاتی درباره "نمایش خلاق"، "نمایش تئاتر"، دو سه مجموعه شعر و چندین نمایشنامه از آثاری تالیفی او هستند که در حال حاضر برنامه‌ای برای چاپ آن‌ها ندارد.

 امسال ترجمه کتاب "سه شتران روانه به اسمیرنا" نوشته آنتونی واین توسط یدالله و زهرا آقاعباسی توسط فرهنگستان هنر در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

همچنین کتاب "بازنگری در بازیگری (تئاتر امروز جهان 20)" نوشته فیلیپ ب.زاریلی با ترجمه آقاعباسی و کتاب تالیفی "نمایش خلاق" توسط انتشارات قطره تجدید چاپ شدند.

یدالله آقاعباسی، مترجم، مدرس، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر، دارای مدرک دکتری ادبیات نمایشی است و هم‌اکنون به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه شهید باهنر کرمان به تدریس اشتغال دارد.