سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، محمدمهدی فخری‌زاده مدیر انتشارات روزنه‌کار و سرپرست طرح مجموعه "راهنمای فیلم" به هنرآنلاین گفت: از سال 1372 با حضور بیش از بیست نفر از نویسندگان و منتقدان سینمایی هم‌چون حسن حسینی، لیلا ارجمند، عبدالله تربیت، سعید الیاسی، مهشید زمانی، کامبیز کاهه و امید روحانی به سرویراستاری بهزاد رحیمیان بنای دایره‌المعارف‌های مختلف سینمایی در این انتشارات گذاشته شد.

او ادامه داد: این کار ابتدا با فرهنگ راهنمای فیلم در سراسر جهان آغاز شد و بعدها دانشنامه بازیگران سینمای جهان، آهنگسازان فیلم‌های جهان و کارگردانان جهان در مجلدهای جداگانه منتشر شدند ولی نگارش و انتشار مجموعه "راهنمای فیلم" هم‌چنان ادامه خواهد داشت و تنها دو سال باقی مانده تا تمام فیلم‌های جهان معرفی شوند.    

فخری‌زاده با بیان این که مجموعه "راهنمای فیلم" به بررسی فیلم‌های خارجی می‌پردازد، افزود: به زودی با توزیع کتاب "راهنمای فیلم 2000-2016" این مجموعه به 10 جلد می‌رسد. در جلد دهم بالغ بر 2 هزار و پانصد فیلم در 400 صفحه معرفی و نقد و بررسی شده‌اند و شناسنامه فیلم از کارگردان، بازیگر و آهنگساز، خلاصه فیلم، تحلیل فیلم و عکس را دربرمی‌گیرد که با نگاه تاریخی تهیه و مرتب شده است.

کتاب "راهنمای فیلم 2000-2016" توسط انتشارات روزنه‌کار به چاپ رسیده و به زودی توزیع می‌شود.