سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، سینا حسینی یکی از نویسندگان این کتاب درباره محتوای آن به هنرآنلاین، گفت: کتاب "تالستوی، فروید، الیاس" جلد اول مجموعه‌ پژوهشی‌ است که تحت عنوان (عصر طلایی) به بررسی جامعه‌شناختی آثار هفت تن از نویسندگان روس می‌پردازد. در این مجموعه ابتدا آثار تالستوی نویسنده روسی از دو منظر جامعه‌شناسی ادبیات و ریشه‌شناسی فلسفی مورد واکاوی قرار گرفته است.

او توضیح داد: کتاب "تالستوی، فروید، الیاس" شامل دو مقاله و یک ضمیمه درباره مفهوم مرگ، رنج زیستن و جنگ در آثار تالستوی است که با توجه به نظریات زیگموند فروید و نوربرت الیاس مورد بررسی قرار گرفته است.

حسینی ادامه داد: در مقاله اول این کتاب می‌خوانیم که مرگ‌اندیشی تالستوی چگونه روی تفکر او و به تبع روی آثارش اثر گذاشته و بازتاب این تفکر را چگونه می‌توان در آثار مشهور او مانند جنگ و صلح، آناکارنینا، رستاخیز و غیره مشاهده کرد. همچنین در مقاله دوم یعنی "رنج زیستن" با نظریات فروید در مورد تمدن به تحلیل آثار تالستوی پرداختم و نشان داده شده که فراز و فرود حرکت تاریخی به سوی متمدن شدن در ادبیات متجلی می‌شود.

به گفته او، ضمیمه کتاب با توجه به یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌ سال‌های پایانی عمر تالستوی که صلح جهانی بوده است، به بررسی نظریات او در مورد جنگ اختصاص دارد.

حسینی با این توضیح که در کتاب "تالستوی، فروید، الیاس" سعی شده چهره‌ای تازه و جامع از این نویسنده روس به مخاطب ارائه شود که چندین دهه روی ادبیات داستانی ایران تاثیر گذاشته است، تصریح کرد: این کتاب به دانشجویان تقدیم شده و امیدوارم از اثر در راستای پژوهشگری استفاده کنند و از آن بهره ببرند.

کتاب "تالستوی، فروید، الیاس" نوشته مشترک سینا حسینی و مسعود قدیم‌فلاح توسط انتشارات علمی و فرهنگی در شمارگان هزار نسخه و با قیمت10هزارتومان روانه بازار کتاب شده است.

مراسمی رونمایی این کتاب یکشنبه 6 آبان ساعت 18 با حضور جواد میری و اسدالله معظمی‌گودرزی در انتشارات علمی و فرهنگی به نشانی خیابان نلسون ماندلا، بعد از بلوار گلشهر، خیابان گلفام پلاک 72 برگزار می‌شود.

photo_2018-10-24_10-50-50