سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، محمدرضا آریانفر نویسنده و نمایشنامه‌نویس درباره آثاری که در دست چاپ و نشر دارد به هنرآنلاین، گفت: مجموعه "دل و دشنه" که به زودی توسط انتشارات کتاب‌نیستان منتشر خواهد شد از سه نمایشنامه "دل و دشنه"، "مویه کور" و "نقل آخر" تشکیل شده است.

او درباره محتوای این مجموعه نمایشنامه، توضیح داد: "دل و دشنه" با دیالوگ‌های خاص و منسجم با نگاهی تاریخی نوشته شده و به مسئله ورزش کشتی پرداختم که چرا این ورزش باستانی گاهی در گذشته از گود زورخانه بیرون کشیده می‌شد و مقابل میهمانان خارجی به نمایش درمی‌آمد. در"مویه کور" نیز موضوع معرکه‌گیری دست‌مایه کار قرار داده شده و از سهراب‌کشی گفتم. در زمان‌های قدیم در تهران معرکه‌گیرها معرکه رستم و سهراب اجرا می‌کردند ولی آخر نمایش سهراب کشته نمی‌شد. "نقل آخر" هم براساس منظومه خسرو و شیرین نظامی آداپته شده است و قصه آن به تراژدی ختم می‌شود.

آریانفر با بیان این که مجموعه "تیغ و ترنج" که شامل پنج نمایشنامه است را برای انتشار به حوزه هنری اصفهان سپرده، اظهار داشت: "ابریشم و آتش"، "تیغ و ترنج"، "گاهی یادم می‌رود که عاشقم" و "مجلس پنجم" از عناوین این مجموعه است که با تم مشترک عاشورا نوشته شده‌اند.

او همچنین از نوشتن رمان "زاغی" برای نوجوانان گفت و افزود: موضوع درباره پسری 10 ساله است که در خرمشهر همراه با گاری ضایعات فلزی جمع می‌کند و اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد. این کتاب توسط انتشارات سوره مهر به چاپ می‌رسد.

آریانفر همچنین رمان "اسب‌ها هنوز در من شیهه می‌کشند" را براساس نمایشنامه "مده‌آ" اروپید نوشته و ایرانیزه کرده است. اتفاقات داستان در سعادت‌آباد تهران رخ می‌دهد. این کتاب از سوی نشر ققنوس منتشر خواهدشد.

به گفته او، مجموعه شعر "تو باشی حواس کلمه‌ها پرت می‌شود" نیز مجوز گرفته و از سوی نشر میترا به چاپ می‌رسد. این دفتر شعرهای عاشقانه و اجتماعی را دربرمی‌گیرد.

در سه ماه اول امسال نمایشنامه "شبی که گوزن‌ها در آتش سوختند"، مجموعه داستان "لیلو" شامل دو داستان، مجموعه شعر "آن شب که گوزها در آتش سوختند" و نمایشنامه "پیرمرد، بقچه، دوچرخه" از آریانفر منتشر شده است.