سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، عباس مخبر مترجم و اسطوره‌شناس با اعلام این خبر به هنرآنلاین، گفت: "سفر قهرمان" کتاب گفت‌وگوی شماری از چهره‌های برجسته ادبیات و هنر با جوزف کمبل است و پرسش‌ها حول رابطه اسطوره با دین، ادبیات و هنر، اسطوره و علم و اسطوره و دنیای امروز می‌چرخد. در خلال این پرسش‌ها شرح زندگی و آثار کمبل در قالب نوعی سفر قهرمان بازگو می‌شود.

او با این توضیح که جوزف کمبل اسطوره‌شناسی است که درباره سفر قهرمان یک مدل ارائه کرده که عده‌ای براساس این مدل زندگی کمبل را بررسی کرده‌اند، افزود: همان طور که آلبرت انیشتین به دنبال کشف یک نظریه میدان واحد برای انرژی‌های قلمرو بیرونی بود، جوزف کمبل نیز زندگی خود را صرف تدوین نوعی نظریه میدانی واحد برای انرژی‌های همان قدر حیرت‌انگیز قلمروهای درونی کرد؛ انرژی‌هایی که صورت تشخص یافته آن‌ها را خدایان می‌نامیم. نوعی نظام انگیزش‌های کهن الگویی وجود دارد که در سراسر تاریخ روح بشر را درنوردیده است. او این نظام را یک آواز عظیم می‌نامد.

به گفته مخبر، کتاب "سفر قهرمان" توسط نشر مرکز منتشر خواهد شد.

او همچنین از تجدید چاپ کتاب "راهنمای نظریه ادبی معاصر" نوشته مشترک رامان سلدن و پیتر ویدوسون پس از 8 سال توسط نشر بان گفت و ادامه داد: این اثر در گذشته چندی بار منتشر شده ولی پس از هشت سال با تجدیدنظر و ویرایش جدید به چاپ می‌رسد. در این کتاب همه نظریه‌هایی که درباره ادبیات وجود دارد از نقد جدید آمریکایی، فرمالیزم روسی، نظریه‌های معطوف به خواننده، نظریه‌های مارکسی، ساختارگرایی و پسااستعمارگرایی بررسی شده است.

به تازگی کتاب "مقدمه‌ای بر روانشناسی نقاشی کودکان" نوشته مشترک گلین.وی.توماس و آنجل.ام.جی.سیلک با ترجمه مخبر از سوی انتشارات بان منتشر شده. در این اثر که در هفته کودک روانه بازار کتاب شد در 10فصل به مباحثی چون "ویژگی نقاشی کودکان"، "نقاشی چیست؟"، "چرا کودکان نقاشی می‌کشند"، "فرایند نقاشی و اثرات آن"، "در نقاشی چه اطلاعاتی وجود دارد"، "نقاشی کودکان به مثابه هنر" و "تکامل نقاشی استثنایی" پرداخته شده است.

"اسطوره‌های ایرانی" اثر وستا کرتیس، "اسطوره‌های اسکاندیناوی" اثر  ریموندیان پیج، "اسطوره‌های چینی" اثر آن بیرل، "اسطوره‌های مصری" اثر جورج هارت، "اسطوره‌های رومی" اثر جین گاردنر، "اسطوره‌های یونانی" اثر لوسیلا برن، "پیش‌درآمدی بر نظریه ادبی" اثر تری ایگلتون، "اومانیسم" اثر تونی دیویس، "پرسش‌های زندگی" اثر فرنادو سوتر و "اتم‌های سکوت، شگفتی‌های تکامل کیهان" اثر هوبرت ریوز از جمله آثاری است که توسط عباس مخبر ترجمه و منتشر شده است.