سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، محمود معتقدی نویسنده، شاعر و منتقد ادبی درباره آثار جدیدی که در دست چاپ و نشر دارد به هنرآنلاین، گفت: حدود بیست مقاله در حوزه شناخت شاعران و نویسندگان و آثارشان که تعدادی از آن‌ها چاپ شده و برخی برای نخستین بار منتشر خواهد شد را با عنوان "گزاره‌های نقد در زمینه شعر و داستان" برای چاپ به نشر ابتکار نو سپردم.

او همچنین از آماده‌سازی کتاب "اپیزودهای گمشده در باد" خبر داد و افزود: این مجموعه شعر حاوی 10 اپیزود بلند شعرهای عاشقانه و اجتماعی می‌شود که طی سال‌های 96-97 سروده شده و توسط نشر آرادمان منتشر خواهد شد. "زنی که آتن را ترک می‌گفت" کتاب دیگری است، شامل شعرهای کوتاه عاشقانه که توسط نشر نامه‌مهر به چاپ می‌رسد.

معتقدی که این روزها مشغول نگارش آثار پژوهشی است در این باره اظهار داشت: "جامعه‌شناسی ادبیات فارسی" کتابی است که مراحل پایانی نگارش را طی می‌کند و از دوره باستان تا سال 1357 را دربرمی‌گیرد. این اثر بینامتنی بین جامعه‌شناسی و ادبیات است و ردپای مطالبات اجتماعی شاعران و نویسندگان در آن بررسی شده. به دلیل گستردگی این مبحث از سال 1357 تاکنون، فقط مقاله‌ای 54 صفحه‌ای ضمیمه کتاب می‌شود که پژوهش و گزارش چهار دهه اخیر در آن گنجانده شده است.

او کتاب "25 آیتم در حوزه اسطوره‌شناسی و شاهنامه‌شناسی" را نیز در دست آماده‌سازی دارد و درباره محتوای آن توضیح داد: این اثر حاوی مقالاتی درباره دگردیسی اسطوره، درآمدی بر دگردیسی حماسه، زنان در شاهنامه، رستم و اسفندیار، شاهنامه‌شناسی، جنگ‌های ایران و توران، فضای پسرکشی  و مباحثی از این دست است. هر مقاله 20 یا 30 صفحه می‌شود و در دوجلد به چاپ می‌رسد.

به گفته معتقدی، چاپ دوم کتاب شعر "روزی از روزهای جهان" که شامل شعرهای کوتاه عاشقانه اوست توسط نشر الف منتشر خواهد شد.

"از نگاهی دیگر"، "پاره‌های ممنوع"، "به گوزن‌های تشنه چیزی نگو"، "گزینه اشعار"، "از پاره‌های دوست داشتن"، "ابرها خاموشند" و "به رویای ما شلیک می‌شود" از جمله آثار منتشر شده معتقدی محسوب می‌شوند.