سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، طاهره ایبد نویسنده کودک و نوجوان، درباره آثار جدیدی که مشغول نگارش آن‌هاست به هنرآنلاین، گفت: مجموعه "غولستان" حاوی پنج داستان "غول هاپیشو"، "غول گرسنه"، "غول کمپوتی"، "غول خیاط" و "غولستان و غولیانوس" است.

او با بیان این که مجموعه "غولستان" فضایی افسانه‌ای و فانتزی دارد، افزود: شخصیت‌های همه این پنج داستان غول هستند و برای مقطع گروه سنی کودک نوشته شده است.

به گفته ایبد، این مجموعه 5 جلدی توسط انتشارات داستان جمعه منتشر می‌شود و در حال حاضر برای تصویرگری آن اقدام شده است.

او که این روزها مشغول نگارش دو فصل پایانی مجموعه داستان "لولوی نخور نخوره" است، درباره آن توضیح داد: شخصیت پیوسته این مجموعه 12 جلدی که تاکنون 10 داستان آن نوشته شده بچه لولو است. داستان‌های این مجموعه طنز هستند و مناسب مخاطب گروه سنی کودک است که توسط انتشارات هوپا منتشر خواهدشد.

ایبد درباره انتخاب شخصیت غول و لولو برای نوشتن این دو مجوعه داستان، اظهار داشت: در هر دوره‌ای یک فرم و ژانر کاری برای نوشتن دارم که درونی است. برای نوشتن این دو مجموعه ذهنم درگیر فانتزی بود. فانتزی همیشه برای بچه‌ها جذابیت دارد. نوشتن با محوریت غول ایده‌های فراوانی را در ذهن متبادر می‌کند. لولو می‌تواند ترس پنهان در بچه‌ها باشد و علاوه بر سرگرم‌کنندگی روی آن‌ها تاثیر بگذارد.

از ایبد به تازگی مجموعه "عجیب عجیب‌های ته دریا" توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است. جغرافیای این داستان‌ها خلیج فارس است و به موجودات خلیج فارس می‌پردازد.

از آثار ایبد می‌توان "الم شنگه"، "دور گردون"، "کاش آدم بزرگ‌ها نی نی شوند"، "شیشه‌های شکسته"، "خروس جنگی"، "باغچه توی گلدان"، "آخرین نامه" و "به هوای گل سرخ" را نام برد.

او برنده‌ جوایز مختلف شده که یکی از آن‌ها مربوط به مجموعه‌ طنز "آقای چرخشی" برگزیده‌ کتابخانه‌ مونیخ در سال۲۰۰۵ است.