به گزارش هنرآنلاین؛ دو نسخه از  کتاب نفیس "دنیای شیشه‌ای" تالیف علیرضا بهرامی، در حاشیه مجمع سال 2018 ناشران آسیایی که در سئول برگزار شد، در کتابخانه‌های تخصصی انجمن ناشران کره جنوبی و سازمان روزنامه‌نگاران آسیایی، ثبت شد.

کره جنوبی میزبان اکسپو تخصصی بین‌المللی سال 2012 بوده که فصل مهمی از این کتاب نیز به شرح آن اختصاص دارد.

پیش‌تر نیز طی نشستی با حضور مهرداد اسکویی هنرمند فیلمساز و عکاس در مقر "بی آی ای" در پاریس، دو نسخه از این کتاب به مسوولان ارشد دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها تحویل داده شده بود؛ تا نسخه‌ای از آن در موزه‌ اکسپو در شانگهای و نسخه‌ دیگر، در کتابخانه‌ تخصصی این نهاد جهانی در پاریس ثبت شود.

این کتاب که با همکاری موسسه توسعه هنرهای معاصر و انتشارات آرادمان، همزمان با اکسپو میلان منتشر و با حضور جمعی از مسوولان و هنرمندان کشور در موزه هنرهای معاصر تهران رونمایی شد، در 200 کتابخانه داخلی نیز برای دسترسی علاقه‌مندان، ثبت شده است.

جلد نخست "دنیای شیشه‌ای"، علاوه بر بررسی ماهیتی و تاریخچه‌ای اکسپوهای جهانی و اکسپوهای تخصصی بین‌المللی به‌همراه اکسپوهای گل و گیاه و اکسپوهای معماری از سال 1851 میلادی تاکنون، شرح کامل پاویون‌های حاضر در دو اکسپو جامع جهانی 2010 شانگهای و اکسپو تخصصی بین‌المللی 2012 یوئسو را به‌ همراه بیش از 600 تصویر که حاصل چند سفر مولف آن به کشورهای چین و کره جنوبی بوده، در برگرفته است.

به‌ گفته‌ مولف، جلد دوم این کتاب نیز که با محوریت دو اکسپو جامع جهانی 2015 میلان و اکسپو تخصصی بین‌المللی 2017 آستانه، به‌همراه شرح و تصویرهای اختصاصی حاصل از سفرهایی به ایتالیا و قزاقستان است، در سال 1398 و درآستانه اکسپو جامع جهانی 2020 دبی منتشر خواهد شد.