به گزارش هنرآنلاین، دو جلد این مجموعه  با نام‌های "کوه تک و چندتا گنده‌بک" (۱۵۶ صفحه و ۳۰ قصه) و "جنگل رازآلود" (۱۳۶ صفحه و ۳۱ قصه) برای گروه سنی (ج) هر کدام با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۵۲هزار تومان در نشر شهر قلم راهی بازار شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب‌ها آمده است: این بار به جای "هر شب یک قصه"، هر روز یک داستان بخوانید. مجموعه ۱۲جلدی "قصه‌های روز" قصه‌های خواب نیستند، قصه‌های پرهیجان بیداری‌اند. نویسندگان مختلف در هر کتاب از این مجموعه، داستان‌های خود را در فضایی مشترک‌ نوشته‌اند، فضایی که تجربه‌ای تازه به آن‌ها بخشیده است.

قصه‌های هر ماه در هر یک از این جلدها در فضا و سرزمین خاصی با تعدادی شخصیت ثابت اتفاق می‌افتد و هرجلد آن از سوی یک تصویرساز تصویرگری شده است.

تم برخی از این قصه‌ها ترسناک است اما قصه‌های بیشتر ماه‌ها فضای طنز و فانتزی دارند. این قصه‌ها را مریم فیاضی، راحیل ذبیحی، سولماز خواجه‌وند، اعظم مهدوی، روناک ربیعی، امیر عباسیان، سپیده صریحی، پیام ابراهیمی، شهروز بیدآبادی و نوید سیدعلی اکبر نوشته‌اند.

سمیه علی‌پور، غزاله بیگدلو، حسن عامه‌کن، احسان عبداللهی، سارا نارستان طالش و بهار اخوان تصویرگران این مجموعه هستند.

گفتنی است مراسم رونمایی و جشن کتاب مجموعه‌ ۱۲جلدی "قصه‌های روز" پنج‌شنبه 12 مهرماه از ساعت 17 با حضور لیلی رشیدی بازیگر و کارگردان تئاتر در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

همچنین با حضور بازیگران کودک آکادمی تئاتر لیو نمایشی براساس یکی از داستان‌های این مجموعه اجرا خواهد شد.

در مراسم رونمایی تخم‌مرغ آرزوها یا همان دارومای ژاپنی با کمک تصویرگران کتاب ساخته خواهد شد.

کارگاه نویسندگی و تصویرگری خلاق براساس داستان‌های قصه‌های روز با حضور روناک ربیعی و غزاله بیگدلو برگزار خواهد شد. حسین شیخ‌الاسلامی، حدیث لزرغلامی و  شهره یوسفی هم با خانواده‌ها و بچه‌ها خواهند بود.