به گزارش هنرآنلاین، محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر آموزش و توسعه  فعالیت‌های فرهنگی و هنری  ضمن اعلام این خبر به روابط عمومی معاونت امور هنری گفت: سومین آزمون جامع  و  بیست و  ششمین  آزمون ادواری استانداردهای مهارتی بخش فرهنگ وهنر، به صورت سراسری و  هم زمان در 72 حوزه روز جمعه  بیست وسوم شهریور ماه ، برگزار خواهد شد.

اله‌یاری با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون، افزود: سومین آزمون جامع شامل تعداد کل 16121 داوطلب در 49 رشته و 63 استاندارد است که از این تعداد، 2091 نفر ساکن استان تهران هستند.        

او در ادامه به تعداد شرکت‌کنندگان آزمون ادواری اشاره کرد و گفت: شرکت‌کنندگان آزمون مهارتی نیز 2101 نفر هستند که در 32 رشته و 58  استاندارد ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، 153 نفر در استان تهران ساکن هستند.   

وی درخصوص زمان برگزاری آزمون عملی هم یادآور شد: آزمون‌های عملی این دوره، در روزهای پنجشنبه 22، شنبه 24 و یکشنبه 25 شهریورماه جاری با حضور ناظران اعزامی دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی وهنری برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش و دبیر کمیته راهبردی آزمون‌های مهارتی در تشریح تفاوت آزمون‌های ادواری و جامع گفت: آزمون جامع، شامل فراگیرانی می‌شود که تا زمان برگزاری آزمون، استانداردهای مهارتی خود را در مراکز مهارت‌آموزی به پایان رسانده‌اند. آزمون ادواری نیز با هدف سنجش دانش نظری و عملی افراد ماهر، نیمه‌ماهر و استادکار (بدون شرکت در مراکز مهارت‌آموزی) برگزار می‌شود.