سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: همزمان با چهل و نهمین سالروز درگذشت نویسنده نامدار زنده یاد جلال آل احمد، مراسم بزرگداشت این نویسنده نامدار معاصر با یادی از سیمین دانشور بانوی ادبیات داستانی ایران با حضور شخصیت‌های فرهنگی کشور و نزدیکان این فرهیختگان یکشنبه 18 شهریور ساعت 17 در فرهنگسرای شفق برگزار می شود.

در این برنامه شخصیت های فرهنگی چون دکتر احمد ابومحبوب(استاد ادبیات فارسی)، غلامرضا امامی(نویسنده و مترجم)،  سیمین پناهی فرد(پژوهشگر حوزه هنر و ادبیات)، محمدحسین دانایی(پژوهشگر تاریخ معاصر)، فریدون مجلسی(دیپلمات سابق و تحلیلگر مسائل سیاسی) و حسین میرزایی(استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران) به سخنرانی می پردازند.

همچنین پخش سرود برای مرد روشن که به سایه رفت با صدای احمد شاملو از دیگر بخش های این برنامه است.

این برنامه با حضور محمدرضا کایینی(کارشناس مجری) به بهانه سالروز درگذشت جلال آل احمد با همکاری انجمن دوستداران سیمین و جلال در فرهنگسرای شفق برگزار می شود.

جلال آل احمد در غروب روز هجدهم شهریورماه سال 1348 در اسالم گیلان درگذشت، وی از جمله نویسندگان ایرانی بود که به مسایل اجتماعی نیز توجهی خاص داشت و در داستان‌هایش دغدغه‌ها و رنج‌های مردم کوچه و بازار را بازگو می‌کرد و از جمله آثار این نویسنده شهیر معاصر کشورمان می توان به خسی در میقات، نون و القلم، مدیر مدرسه و... و. اشاره کرد.

حضور مخاطبان در برنامه یاد شده آزاد است و علاقه مندان جهت حضور می توانند به فرهنگسرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف آباد)، خیابان 21 بوستان شفق مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88717195 تماس بگیرند.