سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، ۱۷ شهریورماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، با حضور سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، معاونان و مدیران کل نهاد، نمایندگان مجلس و جمعی از کتابداران و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

پس از برگزاری اختتامیه‌ های استانی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سراسر کشور، اختتامیه ملی این جشنواره روز شنبه ۱۷ شهریورماه ساعت ۱۰ صبح، با معرفی و تقدیر از برگزیدگان کشوری در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) به نشانی میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای خیابان صیرفی پور برگزار خواهد شد.

فراخوان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۷ اثر با موضوع سیره امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در ۳ رده سنی "کودک"، "نوجوان"، "جوان و بزرگسال" و همچنین بخش "خانوادگی" ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۷ منتشر شد و ۱۹ مردادماه به کار خود خاتمه داد.

هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با معرفی ۷ اثر در موضوع سیره امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و با هدف اشاعه فرهنگ و سبک زندگی رضوی و نیز ترویج کتابخوانی برگزار شد. در سال‌های گذشته دستگاه‌های مختلف در سطح کشور زیر نظر بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) متولی برگزاری این جشنواره بودند که دوره ششم، هفتم و هشتم این جشنواره توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اجرا شده است. در دوره ششم بیش از ۲۳۸ هزار نفر و در دوره هفتم در سال گذشته ۶۴۸ هزار و ۲۲۸ نفر در این جشنواره شرکت کردند؛ میزان مشارکت در هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با رشد ۳۲ درصدی، ۸۵۸ هزار ۶۹۵ نفر بوده است.