به گزارش هنرآنلاین، خانه موزه استاد عزت‌اله انتظامی با همکاری بنیاد فردوسی، جشنواره سراسری حماسه‌ها و عاشقانه‌های شاهنامه (حکمت فردوسی) را با حضور هنرمندان و فردوسی شناسان از یکم تا هفتم شهریور ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در خانه موزه استاد عزت اله انتظامی برگزار می‌کند. 

 گفتنی است با توجه به علاقه‌مندی استاد عزت اله انتظامی به فرهنگ ایرانی به ویژه شاهنامه فردوسی، خانه موزه استاد انتظامی و بنیاد فردوسی، جشنواره حکمت فردوسی را برگزار می‌نماید. این جشنواره هنری که از تاریخ یکم تا هفتم شهریور ماه امسال در خانه موزه انتظامی با برپایی کارگاه‌های آموزشی و نقش آفرینی نونهالان و نوجوانان هنرمند و اجرای هنرمندان برجسته برگزار می‌شود به روح استاد بزرگ تاتر و سینمای ایران، هنرمند فقید عزت اله انتظامی پیشکش می‌شود.

 امید است با برپایی جشنواره ملی حکمت فردوسی، آرزوی عزت سینما و تاتر ایران برای پرورش و باروری نسل کودک و نوجوان کشور را برآورده نماییم.

جشنواره حکمت فردوسی برپایه اثرگذاری شایسته دانشنامه شاهنامه در حکمت ایران بزرگ برای نخستین بار با اجرای داستان‌های حماسی و عاشقانه میراث نیاکان ایرانیان (شاهنامه حکیم توس) از سوی نونهالان و نوجوانان سراسر ایران زمین و هنرمندان نامدار کشور برگزار می‌شود. 

 از جمله دیگر برنامه‌های این جشنواره برپایی نمایشگاه اثرهای هنری هنرمندان هنرهای تجسمی، نگارگری، خوشنویسی، تن‌پوش نگاری به همراه اجرای کارگاه آزاد هنری هنرمندان جوان و پیشکسوت هنرهای تجسمی و صنایع دستی است. 

هم‌چنین از هنرمندان برگزیده جشنواره ملی حکمت فردوسی در رده‌های سنی (کودک و نوجوان) و (جوان تا پیشکسوت) در رشته‌های: نقالی، هنرهای تجسمی، هنرهای سنتی، صنایع دستی و تن‌پوش نگاری تقدیر می شود. از دیگر برنامه‌های این جشنواره خوانش شعرها و دلنوشته‌های ادبی در ستایش حکیم توس است که در این بخش از شاعران، پژوهشگران و ادیبان برگزیده جشنواره ملی حکمت فردوسی تقدیر خواهد شد. نکوداشت هنرمندان نامدار، فردوسی شناسان برجسته و خادمان فرهنگ ایران زمین از جمله ویژه برنامه‌های جشنواره سراسری حماسه‌ها و عاشقانه‌های شاهنامه خواهد بود.

 جشنواره هنری حکمت فردوسی از یکم تا هفتم شهریور ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۷ تا ۱۹ همه روزه در خانه موزه استاد عزت اله انتظامی به نشانی: تهران، قیطریه، بلوار اندرزگو (شرق به غرب)، رو به روی بلوار کاوه، کوچه احمدی، پلاک ۲۸ برپا می‌شود که ورود برای همه دوستداران فرهنگ و هنر ایران آزاد است. 

علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از برنامه‌ها از طریق پیام رسان واتساپ به شماره ۰۹۱۲۳۵۸۲۸۳۴ پیام فرستاده و یا با شماره تلفن ۲۲۳۹۰۲۵۹ (داخلی ۱۰۴) تماس حاصل نمایند.