سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: در این کتاب که در قالب‌ کتاب‌های آرت‌تراپی انتشار یافته، علاوه بر شناخت‌نامه‌هایی زیر عنوان‌های "پاریس رؤیایی" و "ونیز رؤیایی"، در هر فصل، الگوهای رنگ‌آمیزی مختلفی بر مبنای سازه‌های معروف و عمدتا تاریخی از این دو شهر مشهور کشورهای فرانسه و ایتالیا، با زیرعنوان "رنگ خیال بر کرانه‌های هنر جهان" درج شده است.

"رؤیای پاریس و ونیز" را انتشارات آرادمان با گردآوری و ترجمه فاطمه فرقانی، به‌بهای ۹ هزار تومان در ۶۰ صفحه منتشر کرده است.

این ناشر، همزمان، چاپ دوم کتاب‌های "باغ مونه" و "رؤیای رنگی" و نیز چاپ سوم کتاب‌های "باغ مشاهیر" و "خواب‌های طلایی" را از همین سری آثار منتشر کرده است.

"باغ مونه" مجموعه‌ای از الگوهای امپرسیونیستی "اوسکار کلود مونه" است که در قالب کتابی از سری کارهای نقاشی خلاق و آرامش‌بخش منتشر شده است. این کتاب شامل ۳۰ الگوی رنگ‌آمیزی از مهم‌ترین و مشهورترین آثار این نقاش سرشناس سبک امپرسیونیسم است که با الگوی رنگی اصل آثار، در اختیار علاقه‌مندان به کتاب‌های آرت‌تراپی قرار گرفته است. در فصل دوم این کتاب اما مخاطبان این امکان را دارند که گزیده‌ای از این آثار را با ایده‌ هنرمند درون خود رنگ‌آمیزی کنند و پیشنهادهای جدیدی را به استادِ سرشناس امپرسیونیست پیشنهاد کنند.

علاوه بر کتاب "باغ مونه" که در ۵۶ صفحه قطع رحلی به بهای ۱۲ هزار تومان انتشار یافته، همزمان، مجموعه دیگری هم در همین قطع در ۸۸ صفحه به‌بهای ۱۴ هزار تومان، با طرح‌های "بیلی واکار" عرضه شده است.

"باغ مشاهیر" اما عنوان کتابی است که الگوهای نقاشی هنرمندان سرشناسی را به‌کار گرفته است که در مکتب‌های مختلف هنری، آثار جاودانی را در سده‌های گذشته، بویژه در چند قرن اخیر، خلق کرده‌اند؛ مشاهیری چون: لئوناردو داوینچی، میکل ‌آنژ، ونسان ون‌گوگ، پابلو پیکاسو، کلود مونه، مارک شاگال، سالوادور دالی، اندی وارهول، فریدا کالو، رامبراند، گوستاو کلمیت، رنوآر، پل سزان، توماس کین کید، ادوارد مونش، روبنس، گرنت وود، ون روئیزدال، یوهانس ورمیر، موریس اشر، ادوارد هاپر، رنه ماگریت، پیسارو، هانس هلباین، جان سینگر سارجنت، ژان اونوره فراگونار، رابرت کمپین، نیکولا پوسن، توماس گینزبارو، فانتین لاتور، جیمز انسور، گویا و...

Untitled

این کتاب در ۸۴ صفحه قطع خشتی، به‌بهای ۱۴ هزار تومان منتشر شده است.

و اما کتاب "خواب‌های طلایی" نیز حاصل تلفیق الگوهای نقاشی طراحان جهانی و شعرهای عاشقانه‌ی علیرضا بهرامی در ۶۰ صفحه به‌بهای ۱۴ هزارتومان منتشر شده‌ است.

از همین ناشر همچنین کتاب‌های "نقش بهشت" و "شازده کوچولو" هم از سری کتاب‌های رنگ‌آمیزی خلاق و آرامش‌بخش به بازار نشر عرضه شده است.