سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این نشست با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی، احسان اله شکراللهی، رئیس مرکز تحقیقات زبان فارسی در هند، آذرمیدخت صفوی، استاد و مدیر بخش زبان فارسی دانشگاه علیگر هند و الهام حدادی و زینب کوشکی کارشناسان منطقه شبه قاره بنیاد سعدی برگزار می ­شود.

بنا براین گزارش، پرفسور آذرمیدخت صفوی بنیانگذار مرکز تحقیقات زبان فارسی در هند و موسس انجمن مطالعات صادق صفوی  و مدیر بخش زبان فارسی در دانشگاه علیگر هند، یکی از مطرح ترین دانشگاه های این کشور، است که با حضور وی در این دانشگاه، بخش زبان فارسی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

همچنین با گذشت ۶ ماه از انتصاب احسان اله شکراللهی به  ریاست مرکز تحقیقات زبان فارسی در هند، فعالیت بسیاری از انجمن های ادبی زبان فارسی در دهلی نو از سر گرفته شده است. در این نشست، آخرین تجربیات این دو استاد در زمینه وضعیت زبان فارسی در هند، در اختیار علاقه مندان قرار داده خواهد شد.

شرکت در این نشست برای عموم علاقه مندان و پژوهشگران زبان و ادبیات فارسی آزاد است.

بنا بر اعلام این خبر، سرزمین هند بزرگترین عرصه کشور غیر فارسی زبانی است که در طول تاریخ با زبان فارسی مواجه بوده است. در این منطقه هنوز هم فرصت های بسیاری برای گسترش این زبان وجود دارد.