به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری به همراه محمد الهیاری مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری، ضمن بازدید از روند برگزاری دومین آزمون جامع و بیست و پنجمین آزمون ادواری هنر،‌ از نزدیک در جریان جزییات و صحت آزمون قرار گرفت.

محمد اله‌یاری در جریان این دیدار، با تأکید بر سرعت و دقت در اعلام نتایج آزمون، اظهار داشت: تمام تلاش بنده و همکارانم در دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری این است که یک هفته پس از آزمون، نتایج را بر روی سایت آزمون به نشانی azmoonehonar.ir قرار دهیم. سرعت با همراهی دقت در اعلامِ نتایج، از نکاتی است که باور و هدف ما در این دوره و دوره های آتی خواهد بود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به تعداد شرکت کنندگان این آزمون در سراسر ایران اشاره کرد و گفت: تعداد داوطلبان شرکت کننده آزمون جامع  تیرماه 26828 نفر بود که از این تعداد  19575 نفرشرکت کننده مرد  و  7253   نفر شرکت کننده زن بودند که نشان دهنده فراوانی حضور بیش از 70 درصدی مردان در این دوره آزمون دارد.

index (4)

آزمون های جامع و ادواری که دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری متولی برگزاری آن است؛ مختص هنرمندان یا هنرجویانی است که مایل به دریافت مهارت دیپلم هنر در شاخه‌های هنری هستند. این آزمون،  شامل دو بخش عملی و کتبی است که با نظارت نمایندگان اعزامی،‌ بخش عملی، دو روز قبل از آزمون کتبی انجام می‌گیرد و دریافت دیپلم مهارت هنر، منوط به قبولی در هر دو آزمون آن است.