سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: دبیرخانه جایزه احمد شاملو اعلام کرد: "از شاعران گرامی و ناشران محترمی که در زمینه‌ انتشار شعر نو فعالیت دارند و به شرکت در این رقابت علاقه‌مند هستند، دعوت می‌شود تا سه نسخه از کتاب‌های چاپ اول شعر نو خود را که در سال ۱۳۹۶ منتشر شده است، تا پایان تیرماه برای دبیرخانه ارسال کنند.

از زمان اعلام فراخوان چهارمین دوره‌ جایزه‌ شعر شاملو تا کنون، بیش از صد عنوان کتاب به دبیرخانه‌ جایزه رسیده است که از آن میان،  حدود ۹۰ عنوان واجد شرایط شرکت در جایزه است. تمامی آثار واجد شرایطی که به دبیرخانه رسیده است، در سایت رسمی جایزه‌ی شعر شاملو به آدرس

http://www.shamlouaward.org/  و  نیز در صفحه‌ رسمی اینستاگرام این جایزه معرفی می‌شود.

داوران مرحله‌ اول کار خود را آغاز کرده‌اند و نتایج مرحله‌ اول چهارمین دوره‌ جایزه‌ شعر شاملو اوایل مهرماه سال جاری اعلام خواهد شد.

تعدادی از ناشران لطف کرده‌اند و تمام مجموعه‌ شعرهای چاپ اول سال ۱۳۹۶ خود را به صورت کلی برای دبیرخانه فرستاده‌اند. چنان که در متن فراخوان نوشته شده است، فقط مجموعه‌های "شعر نو" در این رقابت شرکت داده می‌شود و اشعار منظوم مثل غزل و رباعی و نیز کتاب‌های ترجمه‌ شعر، واجد شرایط شرکت در جایزه‌ شعر شاملو نیستند.

باعث افتخار جایزه‌ شعر شاملوست که آثار بسیاری هم از سوی خودِ شاعران و مؤلفان از شهرها و شهرستان‌های دور و نزدیک برای این دبیرخانه ارسال شده است."