به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه معاونت امور هنری با موضوع هنر و آسیب های اجتماعی با حضور پروین داداندیش، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور اجتماعی و مدیران مجموعه معاونت امور هنری برگزار شد.

سیدمجتبی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ با تأکید بر توجه به هنر و نقش آن در جامعه گفت: آموزش هنر و برنامه های هنری در شناخت و ادراک بیشتر و عمیق تر مؤثر است و ضرورت دارد امکانات و فضاهای بیشتری برای هنر فراهم شود. متأسفانه در حال حاضر، امکانات هنری، پاسخگوی ضرورت ها نیست.

پروین داداندیش، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور اجتماعی نیز در این جلسه گزارشی از آسیب های اجتماعی در سال های اخیر و راهکارها و برنامه ها برای کاهش آسیب ها بیان کرد و گفت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت های آن برای کاهش آسیب های اجتماعی با برنامه ریزی در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت می کنند.

داداندیش در ادامه افزود: اطلاع رسانی، آموزش و آگاهی بخشی فرهنگ در حوزه های مختلف اجتماع، افزایش سرانه فضاهای فرهنگی در مناطق حاد و حاشیه شهرها، تقویت سرمایه اجتماعی، هدایت و نظارت بر فعالیت فرهنگی در جهت کنترل و پیشگیری از آسیب ها می تواند در حوزه فرهنگ و هنر مورد توجه قرار گیرد.

همچنین درپایان این جلسه از خدمات جلیل صادقی‌زاده دبیر هیأت رسیدگی به مؤسسات تک منظوره که بازنشسته شده است، قدردانی شد و حسین شاکری به عنوان دبیر هیأت رسیدگی به مؤسسات تک منظوره معرفی شد.