به گزارش هنرآنلاین، سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری و رئیس کمیته راهبردی آموزش‌های مهارتی در این جلسه گفت: حوزه آموزش هنر به کلان نگری نیاز دارد و جغرافیای انسانی گسترده‌ای در حوزه آموزش هنر وجود دارد که لازم است مشخصه‌های آن مورد توجه قرار گیرد. امروز تعداد فراوانی در آموزشگاه‌ها، مراکز آموزش مهارتی و دانشگاه‌ها به فراگیری هنر می‌پردازند اما لازم است با نگاهی کلان، مسائل آموزش هنر و وضعیت اشتغال و بازار کار افرادی که هنر می‌آموزند، بررسی شود.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ضرورت دارد دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری با توجه کلان به موضوع آموزش هنر، جلسات کمیته راهبردی آموزش مهارتی را تداوم بخشد تا درباره آموزش هنر و مسائل آزمون‌های مهارتی برنامه‌ریزی کند. همچنین ضرورت دارد بررسی شود افرادی که گواهینامه آزمون‌های مهارتی دریافت می‌کنند تا چه میزان در حوزه هنر فعال و شاغل می‌شوند.  

حسینی همچنین بر توجه به استانداردهای آموزش هنر تأکید کرد و گفت: هنرآموزان باید با استانداردهای درست و حرفه‌ای، هنر بیاموزند.

محمد اللهیاری فومنی؛ مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری و دبیر کمیته راهبردی آموزش‌های مهارتی در این جلسه گفت: آزمون‌های مهارتی در دو بخش آزمون‌های ادواری و جامع بر اساس آیین‌نامه برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود که دومین آزمون جامع و بیست و پنجمین آزمون ادواری استانداردهای مهارتی کاردانش به صورت سراسری و هم‌زمان در تمام استان‌های کشور، 15 تیرماه امسال برگزار می‌شود.

جلسه معاونت هنری

دبیر کمیته راهبردی آزمون‌های مهارتی در ادامه گفت: تقویم آزمون‌های مهارتی سال 97 مشخص شده است و به زودی تقویم آزمون‌های مهارتی سال 98 هم تدوین می‌شود.

اللهیاری فومنی در ادامه گفت: در این دوره تلاش شد تا آزمون‌ها با نظم و برنامه‌ریزی مناسب‌تر برگزار شود و برای نخستین بار گواهینامه الکترونیکی برای پذیرفته‌شدگان آزمون‌های مهارتی هنر صادر و سعی می‌شود فرآیند آزمون و رسیدگی به انتقادها در این دوره آزمون تا پایان تیرماه به پایان برسد.

مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری در ادامه با تأکید بر ساماندهی آزمون‌های مهارتی هنر گفت: جلسات و نشست‌هایی با وزارت آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای و بخش‌ها و نهادهای مرتبط برای ساماندهی حوزه آموزش هنر و آموزش مهارتی برگزار می‌شود و کمیته راهبردی آزمون‌های مهارتی نیز با توجه به آیین‌نامه و حوزه‌های مرتبط با آموزش مهارتی جلساتی را خواهد داشت.  

جلسه معاونت هنری

  در این جلسه، قاسم خسروی مدیرکل امور اداری و منابع انسانی، لادن حیدری مدیرکل دفتر حقوقی و امور مالکیت معنوی، مصطفی اشرف به نمایندگی از سید مرتضی موسویان رئیس محترم مرکز فناوری و اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال،  علی غیاثی ندوشن مدیرکل هماهنگی امور استان‌ها، علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی،  شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، مهدی محمدی مشاور وزیر عضو و دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی، مجید ملانوروزی مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی، مرتضی باقرنژاد مشاور اجرایی و رضا عمرانی به نمایندگی از قاسم خورشیدی مشاور وزیر ورئیس حراست به عنوان  اعضای کمیته راهبردی آموزش‌های مهارتی حضور داشتند.