سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: در این مراسم که در محل  شهر کتاب دانشگاه (در تقاطع خیابان قدس و بزرگمهر) برگزار شد، عبدالمجید زنگویی، شاعر و مدیر انتشارات لیان (ناشر کتاب)، ضمن خوشامدگویی به حاضران گفت: من خوشحالم از این افتخار، که بدون تعارف، چاپ کتاب شعر پرمحتوا، وزین و خیال‌انگیز "و آهنگ‌های بی‌کلامی که هرگز نساختیم" سروده خانم مونا رضاپور نصیب بنده شد. امروز خوشبختانه زنان شاعر ما آشکارا در آثارشان زن بودن‌شان و احساس منحصربه‌فرد زنانگی‌شان را بیان می‌کنند.

مثلا به این قطعه شعر از کتاب خانم مونا رضاپور توجه کنید:

دلم سفر می‌خواهد

به انارستان جادویی لبخندت،

که پشت قهرهای من،

میوه می‌دهد،

هر چهار فصل سال

خسرو سینایی، فیلم‌ساز، نیز در قسمتی از سخنانش درباره شعرهای کتاب گفت: من شعرها را خواندم و با اشتیاق ادامه دادم و دیدم با یک شاعر حساس طرفم، که جرات زن بودن دارد، و بالاتر جرات ابراز این را دارد که بگوید من یک زن هستم. چیزی که من در این شعرها دوست داشتم، این ظرافت در بیان عمیق‌ترین حس‌هایی بود که در یک زن وجود دارد، و اما معمولا بدان اعتراف نمی‌کند. یادمان باشد که خانم رضاپور موسیقی‌دان و موزیسین هم هستند. شعرها قافیه ندارد به آن شکل؛ اما وزن و هماهنگی خوبی دارد، و جالب آن‌که اصلا لکنت و سکته ندارد.

به مانند این تکه شعر:

تو عاشق زیبایی‌ام شدی،

همین است که آراسته می‌کنم!

من عاشق حرف‌هایت شدم،

همین است که دروغ می‌گویی!

دکتر هماسادات افسری، مدرس هنر، نیز به عنوان اخرین سخنران در این رونمایی، درباره شعرهای کتاب گفت: شاعر ما، غم‌ها و غوغاها را در چشم و دل ما می‌ریزد، شعر می‌سراید، آواز می‌خواند، ولی آهنگ‌های بی‌کلامی را هرگز نساخته است. او همه عمر خود را در هنر از دست داده است. او هنر را دودستی گرفته است تا زندگی را دودستی از دست بدهد. ولی گویا چنان است که اگر صدها بار دیگر نیز به دنیا بیاید، باز هم در هنر غرقه می‌زند. دریغ از کسی که این همه شیدا و شیفته باشد. او لبریز از صداقت است. لبریز از دوست داشتن. لبریز از هنر در همه ابعاد، و ابعاد وجودی‌اش نیز. او آن‌چه در اعماق قلب خویش یافته است، خود تفقدی است بهر شادی‌ها و رنج‌های انسان الوهی - خاکی.

او افزود: برای او تجلی و تظاهر ضمیر پنهان، بهترین وسیله شناسایی و معرفت به شمار می‌رود. شرح رویاهای بازگوشده، خلق واقعیت‌های جدید در آن‌جا که حقیقت و مجاز، واقعیت و خیال، گذشته و آینده، فراز و نشیب، تناقض خود را از دست می‌دهند؛ و ارمغان حفظ خاطره و دوستی او لاجرم آهنگ‌های بی‌کلامی است که هرگز ساخته نشده است.

کتاب شعر "و آهنگ‌های بی‌کلامی که هرگز نساختیم" توسط انتشارات لیان در ۱۰۰۰ نسخه و ۱۲۵ صفحه به بازار نشر عرضه شده است.