سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: چاپ جدید کتاب "مارسل پروست" در انتشارات مرکز منتشر شد و به نمایشگاه کتاب سی و یکم تهران رسید. این کتاب با ترجمه مهدی سحابی منتشر شده است و اول بار در سال 1380 در نشر ماهی منتشر شد.

مارسل پروست در سال ۱۸۹۲ فعالیت‌های ادبی‌اش را آغاز کرد و در ابتدا این فعالیت‌ها منحصر به همکاری با مجلاتی از جمله le Banquet شروع کرد. در این نشریه 15 مقاله از پروست چاپ شد که بعدها در کتاب خوشی‌ها و روزها دوباره منتشر شد. این کتاب در ایران به ترجمه مهدی سحابی منتشر شده است.

پروست از سال ۱۹۰۹ هر گونه رفت‌وآمد را کنار گذاشت و یکسره به نوشتن پرداخت. او از همین سال شروع به نگارش اثر بزرگش "در جست‌وجوی زمان از دست رفته" کرد. سال ۱۹۱۳ پس از شکست تلاش‌های بسیارش برای قبولاندن اثر (جلد اول رمان) به چند ناشر، سرانجام انتشارات برنار گراسه می‌پذیرد که اثر را در سه جلد به خرج خود نویسنده چاپ کند تا به این صورت "طرف خانه سوان" (جلد اول "در جست‌وجوی زمان از دست رفته") نوامبر همان سال منتشر شود.

پروست در ماه اوت سال ۱۹۱۶ از انتشارات برنار گراسه جدا شد و حق چاپ جلد دوم اثر خود را به گالیمار واگذار کرد. او ژوئن 1918 "در سایه دوشیزگان شکوفا" ، در سال ۱۹۲۰ بخش اول "طرف گرمانت"، در سال ۱۹۲۱ بخش دوم "طرف گرمانت" و بخش اول "سودوم و عموره" و در سال ۱۹۲۲ بخش دوم "سودوم و عموره" را منتشر کرد.

پس از مرگ مارسل پروست در سال 1922، در سال ۱۹۲۳ "اسیر" ، در سال ۱۹۲۵ "گریخته" و در سال ۱۹۲۷ "زمان بازیافته" منتشر شد.

کتاب "مارسل پروست" در ۸۲ صفحه، و با قیمت دوازده هزار و ۹۰۰ تومان منتشر شده است.