سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: مهدی سهل آبادی از برگزاری  جلسه با شهردار و معاون حمل و نقل منطقه 7 تهران  برای کاربری پارکینگ‌های اطراف نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده پارکینگ شماره یک واقع در خیابان شهید بهشتی به سه قسمت تقسیم شده که بخشی از فضای این پارکینگ در اختیار اتوبوسرانی قرار خواهد گرفت و تعداد 300 پارکینگ برای ناشران تعبیه شده است. همچنین بخشی از این پارکینگ برا ی موتورسیکت‌ها در نظر گرفته شده است.

او افزود:‌ پارکینگ شماره 3 نزدیک به مترو بهشتی نیز برای تاکسی‌های تلفنی در نظر گرفته شده است. همچنین پارکینگ شماره 6 که در تقاطع خیابان قنبرزاده و خیابان شهید بهشتی قرار دارد به عنوان پارکینگ موتورسیکلت مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارکینگ شماره 25 نیز که در خیابان پاکستان واقع است به عنوان پارکینگ VIP و مختص مهمانان ویژه و تردد آن‌ها اختصاص دارد.

مدیر کمیته حراست سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد:‌ همچنین پارکینگ شماره 15 مصلا که در خیابان قنبر زاده قرار دارد به دو بخش تقسیم شده است که بخشی از آن به عنوان پارکینگ ناشران و بخش دیگر به عنوان پارکینگ تاکسیرانی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

سهل‌آبادی همچنین درباره پارکینگ خبرنگاران، کارمندان و مدیران نیز گفت: این پارکینگ شماره 19 در اتوبان رسالت قرار دارد. کارت پارکینگ اصحاب رسانه از طریق مدیر ستاد خبری و رسانه‌ای نمایشگاه کتاب در اختیار خبرنگاران قرار می‌گیرد.

او با اشاره به پارکینگ‌های عمومی نمایشگاه نیز گفت:‌ یک پارکینگ عمومی در ضلع جنوبی مصلا قرار دارد. همچنین پارکینگ عمومی گلگشت برای اتوبوس‌های بین شهری و بازدیدکنندگانی که از استان‌های دیگر برای حضور در نمایشگاه شرکت می‌کنند در نظر گرفته شده است که در اتوبان رسالت و نزدیک به سازمان فرهنگ و ارتباطات قرار دارد.

سهل‌آبادی تصریح کرد: استفاده از پارکینگ ناشران صرفا با برچسب پارکینگ ناشران که از طریق مدیران کمیته‌ها در اختیار ناشران قرار می‌گیرد قابل استفاده است.

گفتنی است، سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار "نه به کتاب نخواندن" از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.