سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: محمد عزیزی، مدیر نشر روزگار و مجله رودکی: حضور صمیمانه سید خندان، مرد سیاست و ادب و هنر، روحانی اهل قلم جناب ابطحی برای دیدار دوستدارانش و امضای کتاب برای آن هوایی که در صف امضا ایستاده بودند، همزمان با هجوم عکاسان و خبرنگاران ،صحنه ی زیبایی از ماندگاری قلم و نشر و معرفت بود!

نکته‌ای که جناب ابطحی هم در سخنان کوتاهش به آن اشاره کرد...

او ضمن اشاره به حدود ۲۰ سال پیش و آمدن اولین کامپیوتر ها در ایران و مقایسه ی آن با فضای مجازی بسیار فراگیر و گسترده ی امروز ، ضمن بوییدن کتاب ما باختیم گفت‌ که اما دست گرفتن کتاب و بوی خوش کتاب و مطالعه ی کتاب طعم و بوی و مزه ی  دیگری دارد... و تاکید کرد که کتاب خواندن را فدای فضای مجازی نکنیم!

جمعیت مشتاق روی صندلی های حیاط  و اطراف نشسته و ایستاده بودند تا بیشتر با کتاب ما باختیم آشنا شوند...

جناب ابطحی نگاهی به من کرد و مجری محترم هم از من خواست تا در این باره اول من از کتاب و نشر آن بگویم و...

من کنار ایشان نشستم و از دشواری نشر این کتاب پس از مدت طولانی گفتم و تاکید کردم که این گونه جشن ها و این گونه حمایت ها و گرامی داشتن کتاب و نویسنده و ناشر و کتابفروش بسیار ارزنده است و باعث می شود که چراغ نشر و کتاب  کاغذی روشن بماند که خواهد ماند:

این ، چراغی است ،

که در سینه‌ام افروخته‌اند !

و گفتم " ما باختیم" روزنوشت واقعی و بی نقاب بخشی از تاریخ پر فراز و نشیب امروز ماست. و پایمردی نویسنده کتاب را در استمرار بی وقفه ی نوشتن این گونه یادداشت های ماندگار آن هم در طی چندین سال، ستودم !

همچنین از صمیمت و حضور محبت آمیز جناب ابطحی در اغلب محافل ادبی و هنری گفتم و این که برای من به عنوان یک اهل ادب و هنر و قلم بسیار شیرین است که می بینم یک روحانی رمان نویس هم شده است . " نشانه ها شب ها حرف می زنند" رمان خوب  سید محمد علی ابطحی است که در انتظار اخذ مجوز مانده است هنوز ...

photo_۲۰۱۸-۰۴-۲۶_۲۲-۲۴-۳۳

هوا دل انگیز بود و دیدارها و صحبت ها شیرین که باحضور افشین علا و جناب سعیدی و بعد هم ضیاالدین دری ، و شروع امضای کتاب ماباختیم توسط نویسنده برای مشتاقانی که کتاب را از کتابفروشی شهر الماس خریده بودند،لطف و صمیمیت بیشتری گرفت !

پذیرایی‌، محیط کتابفروشی‌، دید و بازدید و امضا و عکس گرفتن‌های متعدد با  آقای ابطحی بسیار شیرین بود و چنان خاطره‌ای در ذهن همه ما خلق کردکه تا سال‌ها آن را فراموش نخواهم کرد!

بعد از ظهر پنجشنبه ششم اردیبهشت برای من بعدازظهری دلنشین بود . برای سید محمد علی ابطحی هم! خودش این را گفت!

امید که این تجربه در جشن‌های دیگر کتاب و به ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ، باشکوه تر و فراموش ناشدنی تر تکرار شود!

محمد عزیزی، مدیر نشر روزگار و مجله رودکی