به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی صبح امروز 7 فروردین ماه با حضور در مصلای حضرت امام خمینی (ره) ضمن بازدید از روند آماده سازی محل برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در نشستی با مدیران و معاونان سازمان‌ها و نهادهای برگزار کننده این رویداد فرهنگی گفت: اگر چه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان پیشران، مسئولیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را برعهده دارد اما همه ساله نهادهای دیگر یاری‌گر ما در برگزاری این نمایشگاه بوده‌اند.

وی گفت: نمایشگاه کتاب تهران در طول سه دهه برگزاری تاثیرات فرهنگی خود را داشته است و به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور با محوریت کتاب شناخته می‌‌شود و همه ساله بازدیدکنندگان از شهرها و استان‌های دیگر در این نمایشگاه حضور می‌یابند.

صالحی در عین حال تصریح کرد: جنبه بین‎المللی نمایشگاه کتاب تهران نیز در سال‌های اخیر تقویت شده است. 

وی با تاکید بر اهمیت نمایشگاه کتاب تهران و نقش آن در اقتصاد نشر گفت: نمایشگاه کتاب تهران فرصتی برای اقتصاد نشر است و رویدادهای فرهنگی مختلفی همه ساله در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران رخ می‌دهد. با در نظر گرفتن این موارد نمایشگاه کتاب تهران خارج از یک مسئولیت اداری و وزارتخانه‎ای است، زیرا سالانه میلیون‌ها نفر از نمایشگاه کتاب تهران بازدید می‌کنند و حضور مردم برای برگزارکنندگان نمایشگاه مسئولیت اجتماعی ایجاد می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تقارن برگزاری نمایشگاه کتاب امسال با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: از این نظر نمایشگاه امسال از اهمیت افزون‌تری برخوردار است. 

وی با تاکید بر استفاده مطلوب از زمان باقی مانده برای آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای حضور ناشران و مردم در نمایشگاه کتاب تهران گفت: باید فرصت باقی مانده را مغتنم بدانیم و  از تک تک دقایق استفاده مطلوب شود.

صالحی ادامه داد: باید تلاش شود تا امکانات رفاهی قابل قبول برای بازدیدکنندگان و ناشران تامین شود.

صالحی در این بازدید از روند آماده‌سازی محل برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از جمله طبقات رواق شرقی و غربی مصلای امام خمینی (ره) که برای نخستین بار در نمایشگاه امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، بازدید کرد. 

در این بازدید محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران و دست‌اندرکاران این وزارتخانه و سازمان‌ها و نهادهای برگزار کننده حضور داشتند.