سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: حامد شفیق، مدیرعامل کتابشهر ایران با اعلام این خبر گفت: ادعای اینکه هدف از عیدانه­‌های کتاب، بالا بردن سرانه مطالعه  و ترغیب مردم به کتابخوانی است، ادعای گزافی است؛ چرا که مسئله  سرانه پایین مطالعه در کشور، پیچیده‌­تر از تخفیف‌­های مقطعی کتاب در نمایشگاه‌­ها و عیدانه­‌های کتاب است و ریشه‌­یابی آن نیازمند پژوهش و برنامه‌­ریزی گسترده است.

او افزود: یکی از اهداف ما از عیدانه­‌ها و بهاریه­‌های کتاب، فراهم کردن زمینه برای آن دسته از شهروندانی است که می­‌خواهند کتاب عیدی بدهند و یا علاقه‌­مند مطالعه در ایام نوروز هستند اما به دلیل بضاعت اندک اقتصادی به ویژه در این ایام سال که هزینه­‌های خانوار سرسام­‌آور است، قادر به خرید کتاب و محصولات فرهنگی نیستند. 

مدیرعامل کتابشهر ایران، با بیان اینکه این موسسه به عنوان یک شرکت سهامی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، ماموریت توسعه پایانه­‌های فروش کتاب و محصولات فرهنگی را در کشور به عهده دارد، تاکید کرد: یکی از مصادیق این ماموریت بالا بردن سطح دسترسی شهروندان به کتاب و اقلام فرهنگی است، که عیدانه‌­های کتاب کتابشهر در مناسبت­های مذهبی و ملی با همین هدف برپا می­‌شود.

به گفته شفیق، شهروندان می­‌توانند با شرکت در جشن "اینک بهار" کتابشهرهای ایران در اقصاء نقاط کشور از مزایا و تسهیلات این ویژه برنامه نوروزی بهره‌­مند شوند.