به گزارش هنرآنلاین به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ایمان کرد مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری با اشاره به پیگیری‌های محمدجواد حق‌شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و مساعدت سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر برای تأمین کتاب‌ها و تجهیز منابع کتابخانه سازمان فرهنگی هنری با عنوان "عیدانه کتابخانه‌ها" گفت: در نشستی که به مناسبت هفته کتاب در کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران برگزار شد، مسئله عدم تخصیص بودجه خرید کتاب به عنوان یکی از مشکلات اصلی کتابخانه‌های شهر تهران مطرح شد و رییس کمیسیون فرهنگی قول پیگیری و مساعدت برای تأمین منابع کتابخانه‌ها را دادند. در نخستین گام، با رایزنی‌های انجام‌شده، مرحله اول تهیه و تحویل کتاب‌ها و نشریات مورد نیاز کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری به ارزش بیش از یک میلیارد ریال محقق شد.

ایمان کرد با انتقاد از عدم تخصیص بودجه خرید کتاب در سازمان طی ۶ سال گذشته گفت: با توجه به آمارهای موجود این مسئله باعث کاهش مراجعه شهروندان به کتابخانه‌ها شده و انتقادات بسیاری را از جانب مخاطبان این مراکز به همراه داشته است. لذا با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره فرهنگ کتابخوانی در کشور، یکی از اولویت‌های مدیریت شهری در دوره جدید، مدیریت متمرکز همه فعالیت‌های حوزه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی و همچنین توسعه و تجهیز کتابخانه‌های شهر تهران است. 

وی اضافه کرد: در انتخاب کتاب‌ها، نیاز شهروندان و درخواست‌های ارسالی کتابخانه‌ها در اولویت این مدیریت قرار داشته است و کتاب‌های تهیه‌شده به پایگاه مبادله کتاب سازمان فرهنگی هنری برای تحویل به ۱۰۷ کتابخانه این سازمان ارسال می‌شود.