سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: آهنگساز “ای زبان فارسی” درباره شعر این اثر که از سروده های غلامعلی حداد عادل رییس بنیاد سعدی است گفت:این شعر چه از لحاظ مضمون و چه از نظر محتوا بسیار قویست و در سال های اخیرشعری به این قوت و استحکام با مضمون زبان فارسی کمتر سروده شده است.

کورش میری با بیان آنکه ساخت این قطعه برایش کاری سفارشی به حساب نمی آمد گفت: شعر”ای زبان فارسی” توجه من را از همان ابتدا بسیار جلب کرد به طوریکه وقتی پیشنهاد ساخت این کار از سوی بنیاد سعدی مطرح شد من با طیب خاطر مشغول به آهنگسازی بر روی آن شدم و آنرا به هیچ وجه به عنوان یک کار سفارشی و سازمانی نگاه نمی کردم .در واقع علاقه ی زیاد من به  ادبیات واحساس غرور و افتخار به زبان فارسی مهمترین دلیل ساخت این آهنگ بود و صد البته که زبان و ادبیاتی که گوته و سروانتس را هم شیفته خود می کند و این قند پارسی که به بنگال هم می رود، جای مباهات و غرور نیز دارد.

کورش میری که فارغ التحصیل کارشناسی ارشد آهنگسازی از دانشگاه تهران است و نزدیک به بیست سال در حوزه موسیقی فعالیت داشته در مورد این اثر جدیدش گفت: در ساخت این اثر سعی کردم تلفیق درست شعر و موسیقی به خوبی رعایت شود. همچنین از آنجا که قرار بر این بود که  این کار به عنوان آرم صوتی بنیاد سعدی استفاده شود سعی کردم ویژگی های یک لوگوی صوتی مناسب، از جمله ایجاز و صلابت در قطعه لحاظ شود.

وی در پایان با اشاره به عوامل اجرایی این اثر گفت: صدای پرتوان  حامد فقیهی که از خوانندگان خوب کشورمان هست به خوبی با فضای کارهماهنگی دارد که از او ممنونم .همچنین از مجتبی محنّا  صدابردار و معین گل‌دان، سودابه اسدی ، مرجان دانشور، مریم حسینی و سارا محبی (همخوانان) سپاسگزارم.