سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: کتاب "فرقه‌شناسی اسلامی و مسائل جهان اسلام" تحقیقاتی درباره راهبردهای تبلیغ دینی در اسلام و آداب مناظره اسلامی و فرق آن با جدل یونانی  نوشته دکتر علی اکبر ضیایی منتشر شد.

ضیائی در این کتاب و در فصل اول به مباحث فرقه‌شناسی اسلامی چون علویان سوریه، علویان نصیری و خاورشناسان فرانسوی، خاورشناسان آلمانی و علویان، تحلیلی درباره منابع قرامطه، کلام اسماعیلی و ناصر خسرو و در فصل دوم به مباحث اسلامیات در بوسنی و هرزگوین چون بوشنیاک‌های تحصیل‌کرده در دانشگاه الازهر در امپراطوری عثمانی، مصر از دیدگاه جهانگرد بوسنیایی در اواخر عصر عثمانی، تاریخچه تکایا در بوسنی و هرزگوین، تجمع بزرگ مسلمانان بوسنی در بلاگای پرداخته است.

همچنین در فصل سوم  کتاب "فرقه‌شناسی اسلامی و مسائل جهان اسلام"  به دانشمندان ترک عثمانی چون ابراهیم حقی و کتاب معرفت‌نامه او و زندگی‌نامه ابراهیم حقی و در فصل چهارم درباره راهبردهای تبلیغ دینی مانند روش‌های تبلیغی حضرت موسی(ع) در قرآن، تاریخ گفت‌وگو و مناظره در اسلام و در فصل پنجم و ششم به مسائل فرهنگی انقلاب اسلامی در بعد بین المللی پرداخته است. این کتاب توسط نشر بین‌المللی امین در تهران در 200 صفحه منتشر شده است.

دکتر علی اکبر ضیایی پژوهشگر انستیتو بین المللی اندیشه و تمدن اسلامی وابسته به دانشگاه بین المللی مالزی بوده است که تا کنون آثار بسیاری در فلسفه، کلام، و نسخ خطی و اسلامی از او منتشر شده است . از آثار برجسته این نویسنده می‌توان به کتاب "فلسفه ذهن از دیدگاه جان  سرل" اشاره کرد که در استان خراسان رضوی به عنوان کتاب برگزیده سال معرفی شده است.

تازه ترین  کتاب این نویسنده برجسته جهان اسلام  توسط انشارات امین چاپ و روانه بازار نشر  شده است.