سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: "آینه‌های روبرو"، "نمایش در ایران" و  "پرده‌ نئی"  اثر بهرام بیضایی در نشر روشنگران و مطالعات زنان منتشر شد.

چاپ جدید فیلمنامه "آینه‌های روبرو" در ۱۰۳ صفحه و تیراژ ۳۰۰۰ نسخه منتشر شده است.

آغاز این  فیلمنامه: "دود و غبار و فریاد و هیاهو؛ یکی دو خانه در آتش است و از درها و پنجره‌های آن‌ها دود بیرون می‌زند. جمعیتی دوان دوان و ترسیده و بعضی خندان و هیجان‌زده به تماشا آمده‌ است. از خانه زنانی سربرهنه و بعضی پابرهنه سرفه‌کنان و بعضی سیاه‌شده از خفگی جیغ‌کشان بیرون می‌دوند و هنوز نرسیده، جلوی خانه در حلقه‌ای از مردان خشمگین می‌افتند که با کمربند و چوب و پنجه بکس آن‌ها را می‌زنند. زنان وحشت‌زده در حلقه مهاجمین با حرکاتی حیوانی و فریادهای درد به دنبال راه فرار می‌گردند. گیس یکی از آن‌ها را جوان غیرتی کشیده است و قیچی می‌کند. دیگری زیر دست و پا افتاده و در حال تحمل ضربه‌ها سرفه‌کنان می‌کوشد خود را از لای چوب‌ها و لگدها در ببرد. یکی دیگر که با ضربه‌ای به بیرون پرتاب شده با چهره خون‌آلود عربده می‌کشد..."

این کتاب 15 هزار تومان قیمت دارد.

چاپ یازدهم "نمایش در ایران" در ۲۲۴ صفحه  و در شمارگان ۲۰۰۰ نسخه منتشر شده است. این کتاب 25 هزار تومان قیمت دارد.

بهرام بیضایی درباره این کتاب نوشته است: " این کتاب که فراهم کردن آن سال‌های ۴۴-۳۹ مرا تلف کرده شامل شرح نمایش در ایران از آن روزگاری که مدرکی از آن به جا مانده و به دست من رسیده تا امروز (۱۳۴۴)، منهای تئاتر وارداتی به روش اروپایی که از دوره قاجاریه آغاز می‌شود..."

و در آخر فیلمنامه "پرده‌ نئی" عنوان دیگری از کتاب‌های تازه منتشر شده بهرام بیضایی در نشر مزبور است. این کتاب  در ۱۷۶ صفحه راهی بازار شده است.

"پرده‌ نئی" در 2000 نسخه و با قیمت 15 هزار تومان منتشر شده است.