سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: در شماره‌ دی‌ماه، داستان‌های خارجی مجله با عنوان "میان‌فصل زمستانی" گردآوری شده که اصغر نوری دبیر مهمان این بخش، سه داستان کوتاه را از زبان فرانسوی انتخاب کرده. نوری همچنین طی یادداشتی مخاطبان را با نویسنده‌های این آثار (پاتریک مودیانو، فرانتس بارتلت و ماری‌هلن لافون) و دلایل انتخاب داستان‌ها آشنا کرده.

به روال هر سال بخش‌هایی از این شماره به حال‌وهوای بهمن 57 اختصاص یافته. در بخش "درباره زندگی" روایت سپیده ابرآویز از پدرش محمدعلی ابرآویز شاعر سرودهای انقلابی و در بخش "روایت‌های مستند" نامه‌نگاری‌های دو دختر جوان در ماه‌های قبل و بعد از انقلاب، به این موضوع پرداخته‌اند. از دیگر مطالب خواندنی این شماره، متن کامل سخنرانی نوبل ادبی 2017 کازوئو ایشی‌گورو است که با ترجمه‌ امیرمهدی حقیقت در بخش "درباره‌ داستان" منتشر شده است.

جواد علیزاده، آسیه جوادی، علی موذنی، مجید قیصری، سیپان آگرین، نسیبه فضل‌اللهی، علی امیرریاحی، الهام فلاح، فریبا مجیدی، آرش سالاری، دونالد هال، دلیا افرون، دایان کیتون و... دیگر نویسندگان و هنرمندان این شماره هستند.

هشتادوپنجمین شماره‌ی ماهنامه داستان همشهری در 238 صفحه با قیمت 8000 تومان، از اوایل بهمن در روزنامه‌فروشی‌ها و کتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور در دسترس مخاطبان است.

PDF-JELD-DASTAN-NAHEE-85---Copy