سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: در شماره ششم مجله مروارید که روی پیشخوان دکه‌ها قرار گرفته است، موضوع “کار” به عنوان موضوع اصلی در نظر گرفته شده و درباره آن از نظرگاه های مختلف کنکاش شده است. در بخش جامعه داستان مسافرکش‌های بدون خانه از زبان “یار علی” روایت شده است.

 موضوع “کار خانگی” به عنوان شغلی تمام وقت اما بدون دستمزد، شغل های سرِ قبر،کار کودک، شغل های لوکس اما پنهان، پدرانِ زندانی و روایتِ ساقی های مواد در خیابان مولوی از دیگر مطالب مهم این بخش از مجله مروارید است. در بخش اندیشه، موضوع اصلی که عنوان “صحرای سرخ” نام گرفته است، به رنج بشر در هیاهوی مادی گرایی پرداخته است.تقابل کار و سرمایه، رضا نیازمند چهره ماندگار اخلاق و اقتصاد، دموکراسی و کار حزبی،درنگی بر تنبلی فرهنگی،روایت اردوگاه های کار، تاملی در آرای مهندس مهدی بازرگان و آلبر کامو در حوزه کار و رابطه بین کار کردن و عزت نفس مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

در بخش هنر، جریانِ تولید و بازار هنر در ایران با عنوانِ اصلی “کسب و کاری به نام هنر” بررسی شده است. سرگرمی فروشان،دست فروشان هنر،غم نان یا جوهر کار،گفتگو با باربد گلشیری درباره فضای فعالیت اقتصادی هنر و کار در کارخانه های شیطانی، از دیگر سرفصل های مهم بخش هنر این شماره “مروارید” است.

مجله مروارید به مدیر مسئولی گیتا علی آبادی و سردبیری پژمان موسوی در کیوسک های مطبوعاتی و کتابفروشی های معتبر تهران و سراسر کشور عرضه می‌شود.