سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: نشر دوم آلبوم صوتی"یاد تو" شب یلدا در همدان رونمایی شد.حسین زندی - فعال فرهنگی - در این‌باره گفت: آیین رونمایی و جشن امضای آلبوم صوتی "یاد تو" (شعرهای عاشقانه علیرضا بهرامی با صدای مهرداد اسکویی) که نشر نخست آن همراه با کتاب کاغذی شهریورماه گذشته توسط مؤسسه فرهنگ و هنر رهافیلم (کمپین واوخوان) و انتشارات آرادمان عرضه شده بود، عصر روز پنجشنبه ۳۰ آذرماه در شهر کتاب همدان با حضور عوامل آن رونمایی خواهد شد.

او افزود: این مراسم همزمان با جشن شب یلدا با حضور جمعی از هنرمندان، شاعران و نویسندگان همدانی برگزار خواهد شد. همچنین قرار است علاوه بر مهرداد اسکویی (گوینده اثر) و علیرضا بهرامی (شاعر اثر)، حسن گوهرپور (شاعر و روزنامه‌نگار) نیز درباره‌ی آن سخن بگوید.

زندی با اشاره به اینکه پرسش و پاسخ علاقه‌مندان همدانی با شاعر و گوینده این کتاب صوتی نیز بخشی از برنامه خواهد بود، ادامه داد: این مراسم به همت شهر کتاب همدان و تعدادی از تشکل‌های فرهنگی این شهر ازجمله انجمن‌های سعدی‌پژوهی همدان، شاهنامه‌خوانی همدان، پویشگران سفر پاک، توان‌افزایی با هم و شعبه همدان انجمن ونداد برگزار خواهد شد. ضمن آن‌که ویژه‌برنامه‌های شب یلدا نیز برای این مراسم تدارک دیده شده است.

روایت واوخوان از کتاب صوتی:

در مجموعه "یاد تو" 29 شعر از علیرضا بهرامی در قالب 22 قطعه موسیقایی توسط مهرداد اسکویی در مدت زمان 53 دقیقه خوانده شده است. کار انتخاب موسیقی این آلبوم را حامد کیان انجام داده و مسعود شهریاری مدیر تولید و موژان محقق مدیر هنری آن بوده است.

علیرضا بهرامی/۱۳۵۶/ شاعر، روزنامه‌نگار و ناشر. او که سال‌ها دبیری جایزه شعر "خبرنگاران" را برعهده داشته، خودش نیز برگزیده جایزه‌ها و جشنواره‌های مختلف و یکی از مجموعه شعرهایش، نامزد کتاب سال ایران بوده است. بهرامی مدیر گروه فرهنگی خبرگزاری ایسناست. شعرها و مجموعه‌هایی از او به زبان‌های انگلیسی، عربی، ارمنی، کره‌ای و اوکراینی ترجمه و منتشر شده است. سال گذشته رسانه‌ها اعلام کردند که ترجمه‌‌ی عربی گزیده شعرهای او در نمایشگاه کتاب قاهره (از انتشارات مصری الف لیله) با استقبال همراه شده است.

مهرداد اسکویی /۱۳۴۸/ فیلم‌ساز، پژوهشگر، عکاس و گوینده. او چند سالی‌ است که به کتاب‌خوانی روی آورده. در این مدت بیش از ۶ اثر از او صوتی شده و به دلیل صدای گرم و سبک بی‌پیرایه‌اش در خوانش، مخاطبان فراوانی پیدا کرده است. جدای از این او به عنوان یک فیلمساز در جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و جوایز متعددی را کسب کرده‌است. اسکویی تحصیلاتش را در دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر کامل کرد. وی در سال ۲۰۱۰ موفق به کسب عنوان چهره فرهنگی سال جهان از سوی نهاد فرهنگی "پرنس کلاوس" هلند شد. اسکویی عنوان بهترین فیلمساز مستند سال ۲۰۱۶ جهان از جشنواره (تروفالس) آمریکا را از آن خود کرد. در سال ۱۳۸۹ انجمن مستندسازان سینمای ایران جایزه بزرگداشت خود را در جشن خانه سینما، به پاس یک عمر فعالیت مستندسازی به وی اهدا کرد. اسکویی از اسفندماه ۱۳۸۵ تا اسفندماه ۱۳۸۹ برای مدت دو دوره دوساله عضویت کمیته تخصصی سینمای مستند فرهنگستان هنر ایران را عهده‌دار بود.

در سال ۲۰۱۳ فیلم مستند "آخرین روزهای زمستان" از ساخته‌های او بر پرده سینماهای فرانسه اکران شد. وی جزو هیئت مؤسس و مشاور ارشد مؤسسه انسان‌شناسی و فرهنگ است. او همچنین در سال ۸۹ با همکاری پژوهشگرانی از رشته‌های گوناگون، مرکز میراث تصویری ایران را که متمرکز بر پژوهش روی عکس و کارت پستال‌های تاریخ ایران می‌باشد را بنیان گذاشت. همچنین از اسکویی گفتگوهای مختلفی با شخصیت‌های سینمایی و هنری ایرانی و خارجی منتشر شده است. اسکویی در بیش از صد جشنواره معتبر ملی و بین‌المللی عضو گروه داوری بوده است. او همچنین به عنوان سفیر فرهنگی بخش انسان دوستانه سازمان ملل متحد. (UCHA) فعالیت می‌کند.