سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: "سوء قصد" اثر آملی نوتومب، "دختر آقای خوشبین" نوشته یودورا ولتی، "کتاب تابستان" از تووه یانسون، "دلشوره" به قلم امانوئل بوو، "سقوط گربه‌ی وحشی" نوشته کالین جانسون و "جزیره‌ی ساتن" اثر تام مک کارتی در نشر ایجاز منتشر شدند.

"سوء قصد" اثر آملی نوتومب نویسنده شناخته شده فرانسوی زبان که مخاطبان فارسی زبان هم به خوبی می‌شناسندش با ترجمه سمانه میرعابدی منتشر شده است.  رمانی 142 صفحه‌ای که با قیمت 12 هزار تومان منتشر شده است.

در پشت جلد کتاب چنین می‌خوانیم: «مردم درباره‌ی موضوع زیبایی دچار کج فهمی‌اند: همه با این مساله که جنبه‌ی ظاهری اهمیت کمتری دارد و باطن آدم‌ها مهم‌تر است و از این جور چیزها موافق‌اند، ولی با این وجود همیشه دارند آدم‌های با ظاهر درخشان را به عرش می‌برند و پک و پوز امثال مرا به خاک می‌مالند.

آن‌ها به همین شکل دروغ می‌گویند و من از خود می‌پرسم که آیا آگاهانه این کار را انجام می‌دهند. فکر اینکه ندانسته دروغ می‌گویند عصبی‌ام می‌کند. دلم می‌خواهد از بالاتا پایین‌شان را نگاهی بیاندازم و بگویم روح‌های بکر را بنوازید، اگر می‌خواهید برایتان آواز بخوانند. آدم‌ها را برای سرگرم شدن از روی ظاهرشان قضاوت نکنید و ساده لوح نباشید!»

01

"دختر آقای خوشبین" نوشته یودورا ولتی؛ برنده جایزه ادبی پولیتزر با برگردان شیوا قدمی روانه بازار کتاب شده است. این کتاب با قیمت 16 هزار تومان منتشر شده است.

آغاز این رمان چنین است: «یک پرستار در را برایشان باز نگه داشت. اول قاضی مک کلو و پشت سرش دخترش لاورل و سپس همسرش فی وارد شدند. به سمت اتاقی بدون پنجره قدم برداشتند، جایی که دکتر آزمایش‌هایش را آنجا انجام می‌داد.»

02

این رمان کوتاه اپیزودیک در سه فصل نوشته شده است و 152 صفحه دارد.

"کتاب تابستان" از تووه یانسون نویسنده فنلاندی با ترجمه محمد مومنی منتشر شده است. رمانی دیگری در 152 صفحه و با قیمت 16 هزار تومان.

نویسنده‌ی این کتاب تووه یانسون متولد سال 1914 است و سال 2001 درگذشت. او را بیش از همه به خاطر خلق داستان‌های مومین که به بیش از 35 زبان ترجمه شده است می‌شناسند. «کتاب تابستان» یکی از 10 رمان اوست که برای بزرگسالان نوشته شده، و محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین آن‌ها هم هست.

03

"دلشوره" به قلم امانوئل بوو با برگردان سمانه میر عابدی در 120 صفحه و با قیمت 14 هزار تومان منتشر شده است.

این رمان امانوئل بوو، نویسنده فرانسوی داستان مردی به نام شارل بنستو است که تحت تاثیر ناکامی‌های جنگ نمی‌داند با روح و روان ناآرامش چه کند. او می‌داند که زندگی ابعاد بسیار پیچیده‌تری از بودن با زن و بچه و سر و کله زدن با خواهر و برادرانش بر سر ارثیه‌ی خانوادگی دراد. به خاطر همین تنهایی را انتخاب می‌کند و در انزوای خودش زندگی‌ می‌کند.  

04

"سقوط گربه‌ی وحشی"، نوشته کالین جانسون  با ترجمه شیوا قدمی در 144 صفحه و با قیمت 12 هزار تومان منتشر شده است.

پاره‌ای از این کتاب: "وقتی من نومیدی و پوچی را پذیرفتم، از همان زمان زندان نیز مرا پذیرفت. بقیه هنوز امیدهاشان را دارند. بعضی‌ها حتی آروزهایی هم دارند، ولی شکست خواهند خورد و سقوط خواهند کرد. بعد از چند روز یا چند سال می‌فهمند که این جا زندان است. این زندان دوست داشتنی. امید فقط وهمی است برای فرار از ملال."

05

و در آخر "جزیره‌ی ساتن" نامزد بوکر 2015، اثر تام مک کارتی با ترجمه بی نظیر خواجه پور روانه بازار نشر ایران شده است. این کتاب در 176 صفحه و با قیمت 14 هزار تومان منتشر شده است.

در بدو مقدمه‌ مترجم این کتاب می‌خوانیم: "نگران نباشید. قرار نیست داستان را لو بدهم. گر چه آنچنان داستانی هم در این کار نیست! بنا به گفته خود راوی "ماجراها! اگر دنبال آنهایید بهتر است همین الان از خواندن دست بکشید." پس در جزیره ساتن شاهد چه هستیم؟ دور باطل. همه چیز آغاز می‌شود، می‌پیچد و به نقطه اول باز می‌گردد. پیجی، چرخش، سرگیجه عصر ما، دَوَرانِ دوران ما. سرار رمان پر است از این‌ها."

06