سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: در ادامه درس­گفتارهایی که با حضور پیشکسوتان عرصه ادبیات در موسسه فرهنگی اکو برگزار شده است، درسگفتار "هستی‌شناسی و مبانی اعتقادی حافظ" که شامل بررسی آرایه‌های ادبی، مفاهیم عرفانی و فلسفی غزلیات حافظ است در 5 جلسه به زبان فارسی برگزار خواهد شد.

در این دوره درس­گفتار سوگل مشایخی با سیری در اندیشه‌های هستی‌شناسی و مبانی اعتقادی این شاعر پرآوازه و با بررسی مفاهیم ادبی، عرفانی، فلسفی غزلیات حافظ با رویکردی نو به شرح و توضیح مبانی و اصول زبان و ادب فارسی و آرایه‌های لفظی و معنوی اشعار می‌پردازد.

در هر جلسه یک غزل با هدف افزایش دانش نظری درباره لایه‌های پنهان غزلیات حافظ، شناخت معنای دقیق واژگان و اصطلاحات ابیات حافظ و ارتقای مهارت عملی خوانش روان و بدون اشتباه شعر حافظ، برای علاقه­مندان شرح و تحلیل خواهد شد.

مشایخی ازجمله شاعران و غزل‌سرایانی است که تا امروز چندین دوره آموزشی حافظ‌شناسی و مثنوی برگزار کرده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می توانند روز دوشنبه، 27 آذرماه ، از ساعت ۱4 الی ۳۰/۱5 به نشانی تهران، اقدسیه، خیابان موحد دانش، خیابان نیلوفر، شماره 3، سالن همایش مؤسسه فرهنگی اکو مراجعه کنند.

مؤسسه فرهنگى اکو یک نهاد بین­المللى که با هدف تحکیم قرابت­هاى فرهنگى، هنرى، پژوهشى و ادبی میان کشورهای عضو با دیگر کشورها تأسیس شده است.