سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: "کاتارسیس در هنرهای زیبا" رمانی نوشته مهدی عزتی در نشر هیلا منتشر شد. در خلاصه این داستان می‌خوانیم: "کاتارسیس عشق ممنوعه‌ای بود که می‌بایست فقط از فاصله‌ای دور تماشایش کرد. اما حضور او پس از سال‌ها آتشی است که همه چیز را می‌سوزاند و البته همه چیز را روشن می‌کند." این رمان از هشت فصل "رد سرخِ ردپای سرگردان"، "کاتارسیس روی پله ها"، "اتاق فکر"، "آتش در آغوش پرومته"، "عروسی خون"، "نفرین نوح"، "کاتارسیس خصوصی" و "پایان خوش از زبان رقیب شکست خورده" تشکیل شده است.

در بخشی از این رمان چنین می‌خوانیم: " با دست روی فرمان ضرب می گیرم. حتی پشت چراغ قرمز ایستادن هم برایم لذت بخش شده است. دیگر وقتی موتوری جلویم می پیچد، عصمت کل خاندانش را گچی نمی‌کنم. دقت که می‌کنم، متوجه می شوم چند ساعتی است که فحش نداده‌ام.

رادیو را می گیرم که شاید چیزی داشته باشد و پشت هم هرچند دقیقه یک بار شماره وحید را می گیرم. او هم جواب نمی دهد. این قرارمان است، تا اگر سوسن گوشی ام را چک کرد، باور کند که از صبح وحید را ندیده ام. بعد من بروم دفتر و بعد از من وحید بیاید. از خانم مغربی بپرسد که نتیجه جلسه من با کاتارسیس چه شده خانم مغربی بگوید که قرار شده است با او تماس بگیریم. بعد بیاید و مثلا از من پیگیری کند و بعد مثلا به من اصرار کند و بعد من از سر اکراه بگویم برای شروع کار در جلسات اتاق فکرمان شرکت کند. بعد وحید بیاید و به خانم مغربی بگوید که من گفته ام در اولین جلسه اتاق فکر دعوتش کنیم!

به دفتر می رسم. وارد اتاقم می شوم. سوسن پشت میزم نشسته و آینه کوچکی در دستش گرفته و با دست دیگر با موچین دنبال تک مویی پشت لب و روی چانه اش می گردد."

این کتاب هم  در ۱۰۳ صفحه، و با قیمت هفت هزار تومان منتشر شده است.