سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: فخاری عضو شورای شهر تهران و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر که خود را به عنوان یکی از مشتریان کتاب و مخاطبین قدیمی هر هفته خیابان انقلاب می داند، این خیابان را بخشی پر مخاطب با تنوع بالا از فرهنگ غنی شهر تهران، همراه با فرصت ها و تهدیدهای زیاد معرفی می کند و می گوید؛ خیابان انقلاب یک سرمایه تاریخی برای ایران است و باید جوانان و نوجوانان شهر را دوست بازار کتاب کنیم و توجه به این گروه سنی و برگزاری اردوهای فرهنگی برای نوجوانان  و دانش آموزان جهت  ایجاد علاقه به حوزه فرهنگ را یک ضرورت دانست.

همچنین فخاری گفت: راسته جنوبی خیابان انقلاب، یک بازار وسیع و پر رونق است و در کنار همه اتفاقات خوب آن، بزه هم اتفاق می افتد به خصوص در بین دستفروشان و در حاشیه حضور آنها. وی در ارتباط با مسئله ساماندهی دستفروشان با همکاری مشترک اصناف و مدیران شهری در راسته فرهنگی خیابان انقلاب گفت: در کمیته اجتماعی شورای شهر به دنبال طراحی سامانه برای هویت بخشیدن به دستفروشان هستیم. فخاری افزود: در همکاری و تعامل  با اصناف  باید دستفروشان را ساماندهی کرد و باید مشارکت سازمان های مردم نهاد را در این زمینه جلب کرد .

نایب رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر، در خصوص برنامه های شورای شهر و رفع برخی مشکلات کنونی افزود؛ ماموریت های مشترکی با وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و شورای شهر طرح ریزی کرده ایم.

این گفتگو در حاشیه حضور محمد جواد حق شناس، زهرا نژاد بهرام، الهام فخاری و مجید فراهانی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به همراه نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 و آموزگار رئیس اتحادیه ناشران در راسته فرهنگی خیابان انقلاب به مناسبت هفته کتاب صورت پذیرفت.