هنر آنلاین، بهزاد نورایی، مدیر شرکت آسام  که در زمینهٔ طراحی وب سایت‌های خبری فعال است، از برنامه‌ریزی‌های تازه این بخش برای کمک به جذب تبلیغات سایت‌ها خبر داد و گفت: ما در این عرصه چندان به دنبال جذب وب‌سایت‌ها نیستیم زیرا سعی داریم که بیشتر با برندها در هر حوزه‌ای کار کنیم.

او افزود: در راستای افزایش کارکرد سایت‌ها، ما سعی کردیم که سرویس‌های خاصی را برای سایت‌های خبری داشته باشیم که ارائه سرویس "کلود" از جمله آن‌هاست.

مدیر شرکت آسام تصریح کرد: برای نخستین بار در ایران، ما به‌عنوان یک شرکت فعال، آپ تایم سایت‌ها را در ایران تضمین می‌کنیم به‌نحوی‌که اگر سایت‌ها دچار مشکلات نرم‌افزاری شوند، بازهم مردم سراسر دنیا، می‌توانند وب‌سایت‌ها را در دسترس داشته باشند.

نورایی ادامه داد: در این دوره ما سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را  برای سایت‌های خبری در حوزه تبلیغات و درآمدزایی مدنظر داریم. به همین خاطر ما سیستم‌های بسیار جدیدی را که سابقه چندانی در حوزه تبلیغات ایران ندارند، دنبال کرده‌ایم.

او تأکید کرد: در حوزه تبلیغات داخل فیلم ضعفی وجود دارد که بعد از بررسی‌های طولانی متوجه آن شدیم. مسئله اینجاست که به دلایل گسترده‌ای اقبال مردم به تلویزیون کمتر شده است اما هنوز برخی مجموعه‌ها به دنبال تبلیغات ویدئویی هستند. این در حالی است که این مجموعه‌ها نمی‌توانند بازخورد مؤثری را از تبلیغات ویدئویی داشته باشند زیرا میزان بازدید و نحوه ارائه کار مشخص نیست لذا ما سیستمی را پیاده کردیم تا تبلیغات ویدئویی با استاندارد یوتیوب در ایران ارائه شود.

مدیرعامل شرکت آسام تأکید کرد: البته سایت‌هایی در زمینه تبلیغات ویدئویی فعال هستند اما متأسفانه آن‌ها از نظر درآمدزایی چندان مطلوب نیستند لذا با این سیستمی که ما ایجاد کردیم این درآمدزایی برای سایت‌ها افزایش می‌یابد.

نورایی درباره حل مشکل حذف شمارشگر سایت‌ها از گوگل گفت: به دلایل نامشخصی گوگل در حال حذف سرویس شمارشگر سایت‌ها است و دیگر این سرویس را به سایت‌های خبری ارائه نمی‌دهد.

او افزود: شمارشگر سایت از جمله مواردی است که اولویت بالایی برای سایت‌ها و خبرگزاری‌ها دارد تا بدانند از کجا و چه میزان بازدید داشته‌اند به همین خاطر ما سامانه‌ای را به‌صورت وب‌سرویس در اختیار مشتریان‌مان قرار دادیم تا بتوانند اطلاعات کامل بازدید را بدون نیاز به گوگل دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت آسام تصریح کرد: از سال آینده سرویس شمارشگر سایت‌ها علاوه بر سایت‌های خبری برای سایر مشتریان نیز فعال خواهد شد ضمن اینکه طرحی را نیز در جهت کاهش میزان پهنای باند سایت‌ها مدنظر داریم که انشا الله به‌زودی اجرا می‌شود.

نورایی توضیح داد: سایت‌های خبری هزینه‌های هنگفتی را بابت پهنای باند صرف می‌کنند، پهنای باندی که عموماً صرف آپلود و دانلود عکس و فیلم می‌شود لذا ما سرویسی را مدنظر داریم تا بتوانیم مدیریت فایل‌ها را اجرا کند ضمن اینکه قابلیت ارائه تبلیغات را نیز داشته باشد به همین خاطر فکر می‌کنم که این روند صرفه‌جویی بزرگ مالی را برای مصرف پهنای باند سایت‌ها به دنبال خواهد داشت که البته به‌زودی اجرا می‌شود.