سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: سید رضا اورنگ روزنامه‌نگار، منتقد و مدرس سینما در حاشیه بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات به خبرگزاری هنرآنلاین گفت: نمایشگاه مطبوعات متعلق به رسانه‌ها است ولی برای برگزاری آن با خود رسانه‌ها صحبت و هم‌فکری نمی‌شود و در نتیجه بعضی رسانه‌ها از شکل برگزاری آن ناراضی هستند.

سردبیر خبرگزاری "صبا" افزود: در دوره‌های قبل هم قول این داده شده بود که در نمایشگاه مطبوعات همه رسانه‌ها به یک چشم دیده شوند و هیچ تبعیضی اتفاق نیفتد اما امسال دوباره شاهد این هستیم که برخی از رسانه‌ها که بیشتر توی چشم هستند، غرفه‌های بهتری صاحب شده‌اند و برخی دیگر در نقاطی از مصلی صاحب غرفه شده‌اند که مناسب آن‌ها نیست.

اورنگ در خصوص سبقه خود در حوزه روزنامه‌نگاری گفت: من نزدیک به 30 سال است که در حوزه مطبوعات حضور دارم و همیشه و در هر رسانه‌ای که وظیفه‌ای به عهده داشته‌ام، سعی کرده‌ام تمام خبرهای حوزه‌های مختلف هنری را پوشش بدهم. حتی گاهی پیش آمده خبری که از یک روستا به دستم رسیده را نشر داده‌ام چون اعتقاد دارم همه را باید به یک چشم دید.

رضا اورنگ که پیش از این سردبیر روزنامه "بانی فیلم" بود و حالا این سمت را در خبرگزاری "صبا" دارد، در مقایسه رویکردهای خود در این دو رسانه گفت: چه زمانی که در روزنامه "بانی فیلم" فعالیت داشتم و چه حالا که در خبرگزاری "صبا" فعالیت می‌کنم، تنها هدفم این بوده که به هنرها و آدم‌های مختلف تریبون بدهم تا حرف‌شان را بزنند. روزنامه "بانی فیلم" یک روزنامه مختص فیلم بود اما در آن‌جا هم اخبار مدیوم‌های دیگر حوزه هنر را نشر می‌دادم. فرقی که روزنامه "بانی فیلم" با خبرگزاری "صبا" داشت این بود که در روزنامه "بانی فیلم" مجبور بودم برخی از اخبار را خلاصه کنم تا در روزنامه چاپ شود، وگرنه هیچ تفاوتی بین رویکردهای من در این دو رسانه وجود ندارد.

رضا اورنگ

سردبیر خبرگزاری "صبا" درباره شایعه تعطیل شدن روزنامه "صبا" و تمرکز عوامل این رسانه صرفاً روی خبرگزاری "صبا" تأکید کرد: گویا قرار است این اتفاق بیفتد و منطق دوستان ما هم این است که شبکه‌های اجتماعی، اینترنت و کانال‌های تلگرامی باعث شده‌ که روزنامه‌های کاغذی کارایی‌شان را از دست بدهند که این اشتباه بزرگی است. الان سایت‌ها و خبرگزاری‌های اروپایی و آمریکایی بسیار قوی‌تر از سایت‌ها و خبرگزاری‌های ما هستند اما آن‌ها همچنان نشریات مکتوب‌شان را هم حفظ کرده‌اند چون می‌دانند که یک عده دوست دارند روزنامه کاغذی در دست‌شان بگیرند و مطالعه کنند.