به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سومین جایزه ادبی داستان تهران، طباطبایی می گوید: تهران نه تنها آن چیزی که باعث می شود یک شهر را دوست داشته باشیم، ندارد بلکه دافعه های بسیاری دارد که باعث می شود کسی که در تهران زندگی می کند، دلش بخواهد از این شهر برود بنابراین نوشتن از تهران به بازگردان هویت به این شهر کمک می کند.

او به آلودگی هوا، ترافیک و بی هویتی در منظر شهری و معماری به عنوان بعضی از دافعه های شهر تهران اشاره کرد و گفت: با نوشتن از تهران در قالب یک جایزه ادبی می توان امیدوار بود که شخصیت فرهنگی و هویتی به این شهر بازگردد.

طباطبایی می گوید: عدم تناسب در ساختمان های تهران این شهر را زشت و نازیبا کرده است البته اقداماتی نظیر آنچه در خیابان سی تیر و یا باغ سپه سالار صورت گرفته، باعث شده تا دلبستگی به شهر تا حدی در شهروندان ایجاد شود.

او با بیان اینکه با نوشتن از تهران در داستان هایمان می توانیم شهروندان را به بودن در این فضاها و تجربه این لذت تشویق کنیم، گفت: دربند، درکه، میدان بهارستان، خیابان انقلاب، مقابل دانشگاه تهران، بازار، کوچه مروی، عمارتهای تاریخی چه در ید میراث فرهنگی باشند و چه در اختیار شهروندان فضاهای شهری زیبایی هستند که نوشتن از آنها به بازگرداندن هویت به شهر کمک می کند.

طباطبایی معتقد است: دنبال کردن یک خط روایی در داستان، به شناخت افرادی که در شهر تهران زندگی می‌کنند، کمک کرده و تا حد قابل توجهی در جذب گردشگر و توریست موثر است.

به گفته این نویسنده به عنوان مثال در ادبیات فرانسه یا آلمان اسم محلاتی را می شنویم که برای همه ما جالب و جذاب هستند و دلمان می خواهد در سفر خود به این کشورها آن محلات را ببینید، نوشتن از محلات تهران از این جهت می تواند بُعد بین المللی داشته و جالب باشد.