به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، یادمان استاد فقید حسین منزوی با حضور محمدعلی بهمنی  در برنامه‌ای با عنوان "یار دوردست که دل می بری هنوز..." دوشنبه 27 شهریور ساعت 21 با حضور ترانه‌سرایان، شاعران و اهالی فرهنگ و ادب درفرهنگسرای  ارسباران  برگزار می‌شود.

 این برنامه با اجرای بهروز رضوی در بخش های شعرخوانی و سخنرانی محمدعلی بهمنی ، اجرای موسیقی سنتی با هنرمندی محمد معتمدی(آواز) با تک نوازی تار میدیا فرج نژاد برگزار می شود .

حسین منزوی شاعر ایرانی در سال ۱۳۲۵ شهر زنجان متولدشد. وی بیشتر به‌ عنوان شاعری غزل‌سرا شناخته شد که در سرودن شعر نیمایی و شعر سپید  تبحر داشت. وی در سال ۱۳۴۴ وارد دانشکده ادبیات دانشگاه تهران شد. سپس این رشته را رها کرد و به جامعه‌شناسی روی آورد اما این رشته را نیز ناتمام گذاشت و بعدها در سال ۱۳۵۸ مدرک کارشناسی خود را دریافت کرد . فعالیت در رادیو، نویسندگی و اجرای برنامه‌هایی چون کتاب روز، یک شعر و یک شاعر، شعر ما و شاعران ما، آیینه و ترازو، کمربند سبز و آیینه آدینه ، مسئولیت صفحه شعر مجله ادبی رودکی  بخشی از فعالیت های حرفه ای وی است.

با عشق در حوالی فاجعه- مجموعه غزلی سروده شده از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۲، این ترک پارسی گوی (بررسی اشعارشهریار)، از شوکران و شکر، با سیاوش از آتش، از ترمه و تغزل، از کهربا و کافور، با عشق تاب می‌آورم؛ شامل اشعار سپید و آزاد سروده شده از سال ۱۳۴۹ تا ۱۳۷۲، این کاغذین جامه؛ مجموعه برگزیده اشعار کلاسیک، مجموعه اشعار حسین منزوی، انتشارات آفرینش و نگاه برخی از آثار این شاعر است .

او در سال ۱۳۸۳ بر اثر آمبولی ریوی در تهران درگذشت و در کنار آرامگاه پدرش در زنجان به خاک سپرده شد.

علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعی ، بالاتر ازسیدخندان، خ جلفا مراجعه یا با شماره 22872818 تماس بگیرند.