سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: کتاب "بیتی که گشاده شد در آن‌کو" گزیده غزلیات مولانا  به گردآوری رضا روزبهانی روانه بازار شد. این کتاب در نشر داستان و در ۱۴۶ صفحه‌ی پالتویی منتشر شد.

رضا روزبهانی، گردآورنده این غزلیات پیش از این به هنرآنلاین گفته بود: از زمانی که کار اصلی این گزینش را شروع کرده‌ام یعنی از حدود سال 1382 تا شهریور 1395، نزدیک به تمام گزیده‌‌هایی را که از غزلیات شمس منتشر شده خوانده‌ام؛ تقریبا در تمامی آن‌ها صرفا شورانگیزی و وجه سماعی شعر مولانا مورد نظر بوده گونه‌ای سلیقه‌ ورزی که بنده اکیدا از آن پرهیز کرده‌ام. او گفت: آن‌چه در این گزینه  مورد نظر بنده بوده جنون شاعرانه‌ای ست که در بسیاری شعرهای مولانا می‌توان دید و این‌ها را در بالاترین حدود ادبیات جهان نشانده. همانی که در صورت و درون برخی شعرهای دیوان کبیر تماشایی ست.

این شاعر معاصر گفت: در زبان و نحو زبان، احساس، تصاویر و شکل تصویرسازی مولف، در فضاسازی و فرم، در تکنیک و محتوا. همه در بی چونی و "آن" شطاحانه مولف رخ داده. یعنی چیزی که جوهره اصلی شعر است و به تلقی مدرن و معاصر از شعر خیلی نزدیک است.

روزبهانی توضیح داد: شعرهایی که در آن‌ها پی‌رنگ بعضی جریان‌ها و مکاتب هنری مدرن را می‌توان دید. آن‌هایی که نشانه‌های روشنی از جریان سیال ذهن، سوررئالیسم، فرم و بسیاری تکنیک‌های مدرن و پسامدرن دارند.