سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: چهار کتاب با عناوین "شهری در مه"، "من یک مادرم"، "ماهی خانم" و "رنگ‌ها با آدم حرف می‌زنند" منتشر شد.

این 4 کتاب که شامل دو رمان و یک داستان بلند و یک مجموعه داستان می‌شود، به تازگی در نشر داستان منتشر شده است.

رمان "شهری در مه" اثر حسین اعتماد زاده در 204صفحه و با قیمت 17000تومان روانه بازار کتاب شده است.

حسین اعتماد زاده در این رمان به اهمّیت و نقش کتاب و نویسنده در سه دوره تاریخی متفاوت می‌پردازد و این که "کتاب" در دوره‌های متفاوت نقش‌های گوناگون می‌گیرد، گاه سوزانده و گاه در قفسه‌های پرسکوت حبس می‌شود. فراز و نشیب رفتار با نویسنده و رویکرد حکومت‌ها، در رویدادی ساختارمند، مورد کنکاش قرار می‌گیرد.اعتماد زاده در این رمان که ماجراهای آن در فضای سوررئال پیش می‌رود و با تکنیک سیال ذهن شکل گرفته، به ماجراهای مُرده‌ای می‌پردازد که اگرچه در زمان شاه می‌زیسته، اما بعد از گذشت سالیان سال روحش به این جهان می‌آید و بسیاری از رخدادهای اجتماعی را مورد چالش و نقد جدی قرار می‌دهد.

etemadzade

رمان "من یک مادرم" اثر ناهید گلکار است. این رمان 450صفحه‌ای با قیمت 40 هزار تومان چاپ شده است.

این کتاب سومین رمان ناهید گلکار است که پیش از این نشر داستان دو رمان " عزیز جان" و "رویایی که من داشتم" را از او منتشر کرده بود و با استقبال مخطبان قرار گرفته بود. ناهید گلکار در این کتاب نیز مثل آثار دیگرش به مسائل زنان می پردازد و قهرمانان داستان او زنانی هستند که در جامعه مرد سالار با مشکلات می جنگند.

madaram

سومین اثر داستان بلندی است باز هم به قلم ناهید گلکار. این کتاب اولین داستان بلند ناهید گلکار است که در نشر داستان منتشر می شود. او در این کتاب نیز با زبانی ساده به روایت تجربه عشق زنان می پردازد. 

mahi3

و در آخر "رنگ ها با آدم حرف می زنند" مجموعه داستانی است از سعید ناظمی.

این کتاب دومین مجموعه داستان کوتاه سعید ناظمی، ‌نویسنده، شاعر، پژوهشگر، منتقد ادبی و روزنامه‌نگار است . ناظمی در داستان‌های این مجموعه نیز مثل مجموعه قبل، به سوژه‌های اجتماعی پرداخته که کمتر مورد توجه دیگر نویسندگان قرار گرفته است. او در این کتاب  با زبانی روان به عناصر مربوط به اساطیر ایرانی و علم ارتباطات توجه ویژه داشته. این کتاب  شامل یازده داستان کوتاه است که از بین آن‌ها می‌توان به باغ ارم، فلک الافلاک، وای فای نامه، روزهای نه چندان بد و نبش قبر اشاره کرد که در این میان داستان کوتاه "روزهای نه چندان بد" در "سومین جشنواره ادبی پیشگیری از سرطان ــ بوشهر ۹۵" مورد تقدیر قرار گرفته است.

nazemi-22