به گزارش هنرآنلاین، در بخش درباره‌ی زندگی سیف‌الله صمدیان از عباس کیارستمی و خاطرات فیلم ABC آفریقا در اوگاندا می‌گوید. متن "راه دشوار خداحافظی" هم روایتی است از مراسم خاکسپاری نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی. داستان‌های این شماره هم از کشورهای نیجریه، نامیبیا و مصر انتخاب شده که تصویری دور از کلیشه از ادبیات معاصر آفریقا می‌دهد.

در بخش روایت‌های داستانی، بخش‌هایی از سفرنامه‌ی پیرلوتی به مراکش در قرن نوزدهم چاپ شده و همچنین مطلب "دده مربی‌ها" که عکس‌هایی است از مربیان آفریقایی در دوره قاجار. در بخش مستند "آدم‌های دور، آدم‌های نزدیک" روایت جهانگردی است که از کنیا تا اوگاندا را رکاب زده و "جنگ و صلح" که به خاطرات شغلی یک مهندس عمران در کامرون می‌پردازد.

مطالب مرتبطی با کشورهای زامبیا، لیبی، ساحل‌عاج، رواندا و... از دیگر روایت‌ها و داستان‌های این شماره است که به زبان و فرهنگ مختلف مردمانی با ادبیات منحصربه‌فرد پرداخته. کامبیز درم‌بخش، محسن پاک‌آیین، جواد علیزاده، اصغر عبداللهی، نفیسه مرشدزاده، محمد طلوعی، مریم منوچهری، میثم ‌شاه‌بابایی، علی‌رضا لبش، امین حسینیون، محمدرضا زمانی، آیین نوروزی، هشام مطر، دیدیه دروگبا، جی.ام کوتسی و... از دیگر نویسندگان و هنرمندان این شماره هستند.

هفتادهشتمین شماره‌ی ماهنامه داستان همشهری در292 صفحه با قیمت 7000 تومان، از اوایل تیر در روزنامه‌فروشی‌ها وکتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور در دسترس مخاطبان است.