گروه فرهنگی خبرگزاری هنر ایران: دکتر حسن بهشتی پور رئیس سابق شبکه العالم در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین در خصوص نقش نادر طالب زاده در شکل گیری شبکه العالم و پرس تی وی گفت: ما برای بخش مستند شبکه العالم، یک شورای فکری داشتیم که آقای طالب زاده هم عضو این شورای فکر بود و در موارد مختلف به ما کمک می‌کرد. از جمله اینکه در مستندها به چه موضوعاتی پرداخته شود یا اینکه با کدام یک از مستندسازان خارجی -به خصوص در کشورهای غربی- مرتبط شویم.

وی افزود: پرس تی وی در 11 تیرماه 86 افتتاح شد و طالب زاده از سال قبل در بخش مستند به ما کمک فکری می‌کرد. ارتباط تنگاتنگی با مدیر بخش مستند و مدیر گروه‌های‌ این شبکه داشت. آنجا هم در معرفی مستندسازهای بین المللی با شبکه همکاری داشت و درباره موضوعات برنامه‌های گفت‌وگو محور ایده‌های مختلفی می‌داد.

بهشتی پور اضافه کرد: آقای طالب زاده بسیار آدم خوش فکری بود. در بحث شناسایی افراد در لبنان، انگلیس، فرانسه و دیگر کشورها با ما همکاری داشت. سیاست پرس تی وی این بود که تک صدایی نباشد؛ برای همین کارشناسانی که به عنوان مهمان برنامه دعوت می‌شدند خیلی مهم بودند. باید افراد مختلف با گرایشات فکری مختلف در برنامه حاضر می‌شدند به طوری که برآیند کلی برنامه به نفع نظام باشد. یعنی این‌ها افراد غیر ایرانی و از مخالفان جمهوری اسلامی بودند که در برنامه، سیاست‌های کشور را در مسائل بین الملل نقد می‌کردند.

وی در پایان گفت: او ایده‌های خوبی داشت. طالب زاده در ایران فردی موفق بود چرا که خیلی هوشمندانه رسانه را می‌شناخت. مسلط به زبان انگلیسی بود. روابط بین رسانه‌ها را خوب درک می‌کرد. با آدم‌های مختلف رسانه‌ای ارتباط برقرار می‌کرد و کنفرانس‌ها و نشست‌های متعددی را در برگزار کرده بود. با فیلمسازهای خوبی در ارتباط بود؛ خصوصاً مستندسازها اعم ایرانی و غیر ایرانی. خودش هم مستندساز بود و از این جهت در ایران یک آدم شاخصی بود.