سرویس سینمایی هنر آنلاین: یوسف تیموری بازیگر را از "سرزمین سبز" شناختیم و بعد از آن با حضور در برنامه "سیب خنده" و "مجید دلبندم" به محبوبیت رسید.

عمده فعالیت تیموری در آثار طنز شبانه تلویزیون بود. او به خاطر مسائل شخصی مدتی در خارج از کشور زندگی کرد که موجب شد مدتی از تلویزیون دور بماند و فعالیت‌هایش به حضور در آثار سینمایی و تله‌فیلم‌ها خلاصه شود.

او که به‌تازگی بازی در فیلم "پا تو کفش من نکن" ساخته حسین فرح‌بخش را به پایان رسانده، این روزها مشغول بازی در یک سریال است تا این بار در نقشی متفاوت به جعبه جادو بازگردد.

تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: این روزها مشغول بازی در سریال "پنچری" به کارگردانی برزو نیک نژاد هستم، ضمن اینکه به‌تازگی بازی در فیلم سینمایی "پاتو کفش من نکن" را هم به پایان رساندم.

سریال پنچری

تیموری در ادامه درباره نقش خود این‌طور توضیح داد: در این سریال نقش جوانی را بازی می‌کنم که مدیرعامل یک شرکت است و قرار است به‌زودی ازدواج کند، اما به یک مشکل مالی برمی‌خورد و درصدد حل کردن این مشکل اتفاقاتی پیش می‌آید که قصه را پیش می‌برد.

وی همچنین با اشاره به این‌که نقشش در این سریال بسیار از آنچه تاکنون بازی کرده است دور خواهد بود، افزود: نقش حمید، خیلی نزدیک به آنچه تاکنون از من در سریال‌ها دیده‌شده نیست، چراکه قصه کاملاً جدی است و اتفاقات کمدی آن در موقعیت پیش می‌آید. درواقع حمید یک کاراکتر کاملاً جدی دارد و اتفاقات کمدی این سریال بر دوش سایر بازیگران است.

بازیگر فیلم "بوتیک" ادامه داد: در کارنامه کاری من نقش جدی خیلی کم دیده می‌شود، ولی همان تعداد کم هم خوب دیده‌شده است. به‌طور مثال در "آمین" ساخته منوچهر هادی موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر از جشنواره جام جم شدم، یا در کار "بوتیک "ساخته حمید نعمت اله کاملاً متفاوت بازی کردم، اما تمایلی به بازی در نقش‌های جدی ندارم و بیشتر دوست دارم در آثار کمدی و طنز حضور داشته باشم. همه بازیگران دوست دارند از ابتدای الفبای بازیگری، بازی در همه نقش‌ها را تجربه کنند و من هم از این قاعده مستثنا نیستم. گاهی به سراغ ایفای نقش در قالب‌های متفاوت می‌روم، اما عمدتاً تمایل به بازی در آثار کمدی و طنز دارم. چراکه خودم از ابتدا دوست داشتم در این فضا کار کنم، ضمن این‌که انتقال پیام به مخاطب از طریق آثار طنز را بیشتر دوست دارم.

پشت صحنه سریال

تیموری در ادامه به دلایل عدم حضورش در تلویزیون اشاره کرد و گفت: مدتی بنا به دلایل شخصی در خارج از کشور بودم و به همین دلیل هم فقط زمانی که در ایران حضور داشتم، فیلم سینمایی یا تله‌فیلم بازی می‌کردم و زمانی برای حضور طولانی‌مدت در آثار تلویزیونی نداشتم، اما الآن آمدم که بمانم و انشاله از این‌ پس با بازی در سریال‌ها در خدمت مردم عزیزم هستم.

بازیگر "زیر آسمان شهر" در پاسخ به این سؤال که چقدر جای خالی آثار طنز شبانه در تلویزیون محسوس است، بیان کرد: خوشبختانه یا متأسفانه در همان زمانی که تلویزیون با مشکلات دسته و پنجه نرم می‌کرد من ایران نبودم و نمی‌توانستم به خاطر مسائل شخصی در اثار تلویزیونی حضورداشته باشم، اما بهر حال این مشکلات که به مسائل مختلفی بستگی داشت، ازجمله نبود بودجه لازم، نبود نویسندگان خوش‌ذوق و... باعث شد تا جای خالی آثار طنز شبانه در تلویزیون به‌وضوح دیده شود. به نظرم جایگزین شدن استندآپ‌ها، بیش‌ از حد بودن این برنامه‌ها و تکرار آن‌ها و خاطره گویی بازیگران نشان از کمبود آثار نمایشی در تلویزیون دارد. خوشبختانه این روزها اتفاقات خوبی در بخش مدیریتی و اجرا در تلویزیون در حال رخ دادن است. امیدوارم به‌زودی مشکلات برطرف شود و مردم بتوانند دوباره شاهد نمایش آثار خوب باکیفیت در تلویزیون باشند.