سرویس سینمایی هنرآنلاین: با توجه به فرارسیدن نیمه دوم خرداد و همچنین به نیمه رسیدن ماه مبارک رمضان، تغییراتی در جدول اکران فیلم‌های سینمایی انجام شد.

"زیر سقف دودی"

در پی این تغییرات فیلم"زیر سقف دودی" تازه‌ترین اثر پوران درخشنده از روز چهارشنبه 17 خرداد روی پرده سینماها می‌رود.

پوستر

جدیدترین فیلم این کارگردان ژانر اجتماعی به موضوع طلاق عاطفی می‌پردازد و درخشنده این بار زندگی زوجین را موضوع اصلی فیلم خود قرار داده است. او که پس از ساخت فیلم"هیس دخترها فریاد نمی‌زنند"، چند سالی را به تحقیق و پژوهش درباره موضوع طلاق عاطفی بین زوجین پرداخت، سرانجام سال گذشته این فیلم را تولید کرد و "زیرسقف دودی" توانست در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و همچنین بهترین چهره پردازی را از آن خود کند.

این فیلم درباره شیرین است  که در زندگی خانوادگی با فرزند و همسرش به تدریج دچار مشکل می‌شود و به دنبال پیدا کردن راهی برای ایجاد ارتباط با آنهاست، اما موفق نمی‌شود و به بحران می‌رسد. تلاش مجدد او برای برون رفت او از این بحران او را با چالش جدیدی رو به رو می‌کند. در این فیلم فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، بهنوش طباطبایی، شهرام حقیقت دوست، حسام نواب صفوی، آزیتا حاجیان، ابوالفضل میری و لاله مرزبان به ایفای نقش پرداخته‌اند. با وجودی که درخشنده تمایلی به اکران فیلم خود در این تاریخ ندارد اما طبق نظر شورای صنفی نمایش "زیرسقف دودی" به روی پرده سینماها می‌رود و بر اساس توافقات قبلی شورای صنفی نمایش روزهای اکران این فیلم در ماه مبارک رمضان محاسبه نمی‌شود و شروع محاسبه کف فروش از عید فطرخواهد بود.

"رگ خواب"

 اما دومین فیلمی که طی جلسه هفته گذشته شورای صنفی نمایش برای اکران در این ایام در نظر گرفته شده است، فیلم سینمایی "رگ خواب" ساخته حمید نعمت اله است.

پوستر

 "رگ خواب" را معصومه بیات نوشته و حمید نعمت اله آن را کارگردانی کرد و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر موفق به سه سیمرغ بلورین جشنواره برای بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و بهترین عکس شد. در این فیلم لیلا حاتمی، کورش تهامی، حمیدرضا آذرنگ و الهام کردا به ایفای نقش پرداخته‌اند و قصه درباره یک زن است، زنی که  زندگی‌اش به انتها رسیده اما او تلاش می‌کند تا سرفصلی دوباره برای زندگی خود فراهم کند. در حالی که رگ خواب باید جایگزین فیلم "ویلایی‌ها" به کارگردانی منیر قیدی می‌شد، نعمت اله طی نامه‌ای خواست تا "رگ خواب" بعد از ایام قدر به روی پرده سینماها برود تا "ویلایی‌ها" زمان بیشتری برای روی پرده ماندن داشته باشد. بنابراین طبق خواسته نعمت اله "رگ خواب" با چند روز تاخیر به روی پرده سینماها خواهد رفت.

"پرسه در حوالی من"

اولین ساخته بلند سینمایی غزاله سلطانی از 16 خردادماه در سینماهای هنر و تجربه اکران خود را آغاز خواهد کرد.

پوستر

در این فیلم مهراوه شریفی‌نیا، بهناز جعفری، سوسن مقصودلو، نسرین نکیسا، بهرام سروری نژاد، آتوسا راستی، بابک قادری، مریم نورمحمدی، ژیلا شاهی، محسن سلیمانی، پریا مرندیز، نگار فتحی، فوژان قبادیان، علی گلزاده به ایفای نقش می‌پردازند، همچنین بازیگران خردسال این اثر ماهان بالاجاده، باران نصیرلو، آرنیکا نیکزاد هستند. "پرسه در حوالی من" درباره دنیای زنی است که در آستانه سی سالگی در دل تهرانِ امروز، به دنبال رویای خود می‌رود.

درخواست اعلام انصراف کتبی از سوی سازندگان فیلم های "زیر سقف‌دودی" و "رگ‌ خواب" برای تاخیر در نمایش این دو فیلم در حالی مطرح شده که در روزهای گذشته علی سرتیپی مدیر موسسه پخش فیلمیران ادامه اکران فیلم "ویلایی‌ها" و دیرتر شروع شدن فیلم دفتر پخش خود را بلامانع اعلام کرده بود.