سرویس سینمایی هنرآنلاین: عبدالرضا اکبری در دو فیلم "فرزند صبح" و "11 دقیقه و 30 ثانیه" به کارگردانی بهروز افخمی، در نقش امام خمینی (ره) به ایفای نقش پرداخت.

 او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره ایفای نقش در این دو فیلم بیان کرد: فیلم سینمایی "فرزند صبح" به‌واقع یک کارت‌پستال زیبا از حضرت امام است. یک کارت‌پستال بسیار شیک و جذاب از وقایع تاریخی که باید موقع اکران آن صحبت کرد. در این دو فیلم من باید نقش امام راحل را ایفا کردم و یکی از نقش‌هایی بود که روی آن بسیار کارکردیم، چراکه نگاه بسیاری را متوجه خودکرده و همه منتظر اکران آن هستند، ضمن این‌که خود فیلم نیز قابلیت بالایی دارد.

وی در خصوص بازی در نقش امام (ره) گفت: زمانی که نقش به من پیشنهاد شد، بهت‌زده بودم. نمی‌دانستم چطور انتخاب شدم،‌ شباهت‌هایی وجود دارد یا خیر. نقش حضرت امام سختی خاص خودش را داشت، ایشان شخصیتی شناخته‌شده است که بیشتر افراد ویژگی رفتاری ایشان را می‌شناسند و این بازی در چنین نقشی را برای من سخت و دشوار می‌کرد.

اکبری

اکبری ادامه داد: بعد از گریم مطالعات زیادی در این زمینه انجام دادم بسیار مشاهده کردم بسیار پرسیدم تا بتوانم بازی درستی در مورد نقش امام داشته باشم. با دیدن عکس، تحقیق و صحبت با اطرافیان درجه‌یک امام که با او در ارتباط بودند تلاش کردم تا رفتار ایشان را به‌نوعی تقلید کنم. البته تقلید به معنای خوب آن و اینکه بهر حال نقشی است که باید درست انجام شود و شکی برای بیننده ایجاد نکند.

این بازیگر بابیان خاطرات خود در فیلم "فرزند صبح" گفت:‌ کار بیشتر در حاشیه دریاچه نمک (قم) فیلم‌برداری شده، نزدیک روستای قدیمی بودیم، زمانی که بالباس و گریم آماده‌شده بودم فردی که ازآنجا می‌گذشت با دیدن من شوکه شد، فکر می‌کرد امام را دیده،‌ اتفاقات این‌چنینی زیاد داشتیم.

اکبری در خصوص بازی در این فیلم عنوان کرد: کار سختی بود. سخنرانی‌های امام (ره) را دیده بودم، اما بازیگری که نقش معاصر را بازی می‌کند، باید خیلی روی نقش تمرین کند. بازی در چنین نقش‌هایی راه رفتن روی لبه تیغ است. اکثر مردم شخصیت‌ها را می‌شناسند. باید خیلی شبیه‌سازی شود. بخشی از این شبیه‌سازی به گریم کار مربوط است و وقتی شخصیتی به لحاظ ظاهری خوب درآید، به‌خصوص اگر جزو مشاهیر معاصر هم باشد و مخاطب به لحاظ گریم او را باور کند، برای بازیگر بسیار خوب است و می‌توان گفت به‌راحتی نیمی از راه را طی کرده است.

اکبری

بازیگر " دختری با کفش‌های کتانی" در ادامه به فعالیت‌های اخیر خود اشاره کرد و افزود: امسال وقتم را بعد از مدت‌ها صرف تئاتر کردم و دو متنی که از سال گذشته پیگیر آن بودم تائید شدند و مشغول کار روی آن‌ها هستم. یکی "شال و انگشتر" نام دارد که یک نمایش کاملاً ایرانی است و برای حضور در جشنواره تئاتر آئینی - سنتی که در شهریورماه برگزار می‌شود و داود فتحعلی بیگی دبیر این جشنواره است آماده می‌شود.

اکبری اظهار کرد: فتحعلی بیگی در تلاش است تا جشنواره امسال درخور این موضوع باشد و روی نمایش‌های آئینی بیشتر تأکید دارد تا به تئاتر، آئین‌ها و نمایش‌های اصیلمان که از آن‌ها دور شده‌ایم بازگردیم و این فرصت خوبی است تا گروه‌ها آثار خود را بیاورند و به نمایش بگذارند. داود فتحعلی بیگی ازجمله کسانی است که در این حوزه زحمات و تلاش‌های بسیاری انجام داده است.

وی ادامه داد: در "شال و انگشتر" هنرمندانی چون داود داداشی که نقش سیاه را در این نمایش بازی می‌کند، کریم اکبری مبارکه، محمود راسخ فر، پندار اکبری، علیرضا ناصحی، امیرحسین انصافی، شهرام مسعودی و عرفان اکبری به ایفای نقش می‌پردازند، ضمن این‌ که قرار است این نمایش پس از حضور در جشنواره در تالار سنگلج به صحنه برود.

بازیگر "مزد ترس" درباره دیگر آثارش بیان کرد: کار بعدی هم یک نمایش طنز و شوخی نامه است به نام "درخونگاه" که برای جشنواره آماده می‌شود، این نمایش از جنس کمدی سفید و برگرفته از داستان "داش آکل " است. حدیث فولادوند، پندار اکبری، خسرو شهراز، مجید علم بیگی و غلام بابوته و حمیدرضا مرادی نیز در این نمایش هنرنمایی می‌کنند.

اکبری درباره حضور در آثار تلویزیونی نیز گفت: تا قبل از عید درگیر سریال "شکوه یک زندگی" به کارگردانی رضا بهشتی بودم که در شمال کشور فیلمبرداری شد و مراحل فنی خود را طی کرده و این روزها آماده پخش است. یک سریال 20 قسمتی برای شبکه دو سیماست که بعد از ماه مبارک رمضان پخش می‌شود. من در این سریال نقش اربابی را بازی می‌کنم که برخلاف ارباب‌هایی است که تاکنون به تصویر کشیده شده‌اند. نقش کاملاً متفاوتی است و با خان‌های کلیشه‌ای که تصویر منفی داشته باشد تفاوت دارد.