سرویس سینمایی هنرآنلاین: پوران درخشنده این روزها خود را آماده می‌کند تا تازه‌ترین اثرش را روانه پرده نقره‌ای کند. "زیرسقف دودی" عنوان جدیدترین اثر درخشنده است که به موضوع طلاق عاطفی می‌پردازد.

درخشنده جزو آن دسته از کارگردانان است که همواره مسائل و مشکلات اجتماعی جزو اولین دغدغه‌هایش بوده است. او که پس از ساخت فیلم"هیس دخترها فریاد نمی‌زنند"، چند سالی را به تحقیق و پژوهش درباره موضوع طلاق عاطفی بین زوجین پرداخت، سرانجام سال گذشته این فیلم را تولید کرد و "زیرسقف دودی" توانست در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و همچنین بهترین چهره پردازی را از آن خود کند.

طبق آنچه که اعلام شده "زیرسقف دودی" از 17 خرداد ماه در گروه آزادی به روی پرده می‌رود.

این فیلم درباره شیرین است  که در زندگی خانوادگی با فرزند و همسرش به تدریج دچار مشکل می‌شود و به دنبال پیدا کردن راهی برای ایجاد ارتباط با آنهاست، اما موفق نمی‌شود و به بحران می‌رسد. تلاش مجدد او برای برون رفت او از این بحران او را با چالش جدیدی رو به رو می‌کند.

در این فیلم فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، بهنوش طباطبایی، شهرام حقیقت دوست، حسام نواب صفوی، آزیتا حاجیان، ابوالفضل میری و لاله مرزبان به ایفای نقش پرداخته‌اند.