سرویس سینمایی هنرآنلاین: امیر کربلایی‌زاده بازیگر تئاتر و تلویزیون این روزها علاوه بر حضور در صحنه تئاتر به زودی با سری جدید مسابقه "خنداننده شو" در برنامه "خندوانه" حضور دارد.

وی درباره فعالیت‌های خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: اجرای برنامه مسابقه "خنداننده شو" را در برنامه "خندوانه دارم" که از ماه رمضان شروع شده است و این روزها نیز تنها اجرای نمایش "صعود مقاومتپذیر آرتورو اویی" را روی صحنه دارم.

کربلایی‌زاده درباره استندآپ‌هایی که در برنامه "خندوانه" قرار است به اجرا درآیند و موضوعات آنها اظهار کرد: تلاش ما این است که استندآپ‌ها تعریف واقعی داشته و نقد چالش‌ها و مسائل اجتماعی روز باشند و در ادامه همان مسیر قرار گیرند. از سوی دیگر در حال تلاش هستم تا موضوعات روز جامعه باشد و  مردم با آن آشنا باشند. در راستای اجرا هم از آنجایی که هم مجری و هم ناظر هستم، تلاش کردیم، نزدیک به استندآپ باشد تا بتوانم لحظاتی اجرای استندآپ هم داشته باشم.

بازیگر "معمای شاه" در ادامه در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه استندآپ بین مردم جامعه جا افتاده است، عنوان کرد: سال‌های قبل مردم خیلی نسبت به این موضوع آشنا نبودند، ولی الان در رای دهی می‌بینید که چقدر با دقت انتخاب می‌کنند و حتی نسبت به اجراها کنجکاوتر هستند و با توجه به اینکه این روزها مسابقات و پایان نامه‌های مختلف دانشجویی روی این موضوع کار شده و تحقیقات گوناگونی  انجام شده است، حس می‌کنم به آن نتیجه‌ای که مد نظر داشتم و می‌خواستم در این زمینه رسیده‌ام و خوشحالم که امروز استندآپ تا این اندازه در میان مردم از جایگاه برخوردار است و امیدوارم به زودی  هر استان یک استندآپ کمدین برای خود داشته باشد.

 وی در خصوص تاسیس این رشته دانشگاهی که پیش از این درباره آن صحبت کرده بود، گفت: بچه‌های دانشکده خبر مشتاق بودند و مسابقاتی را نیز در این زمینه راه‌اندازی کردند، ولی همچنان این موضوع ابطر مانده است و باید از بچه‌های دانشکده پرسید که چرا این اتفاق تا امروز رخ نداده است. خیلی‌ها من را در این موضوع مقصر می‌دانستند ولی من فقط در این بخش داور بودم و دخل و تصرف دیگری نداشتم. ای کاش می‌شد استندآپ مسیر خود را طی می‌کرد و همانطور که در دنیا جایگاه تخصصی  خود را دارد، در ایران نیز از جایگاه خاص و ویژه‌ای در دانشگاه برخوردار می‌شد.

کربلایی‌زاده که این روزها در نقش آرتورو اویی هر شب در تالار حافظ به روی صحنه می‌رود درباره این نمایش نیز بیان کرد: نمایش "صعود مقاومت پذیر آرتورو اویی" به نویسندگی برشت و کارگردانی امیر دژاکام را هر شب به روی صحنه داریم که داستان نمایشنامه در مورد جنایتکار خردهپایی به نام آرتورو اویی است  که از آشفتگی وضع بازار سبزیجات در شیکاگو و فساد موجود در دستگاه قضایی و شورای شهر استفاده کرده و به یک جنایتکار قدرتمند تبدیل می‌شود که تمام امور شهر را به دست گرفته، مخالفان خویش را ساکت کرده و قصد تسخیر سایر نقاط را دارد.

وی درباره ایفای این نقش اظهار کرد:‌ ۲۰ سال پیش وقتی این نمایش با بازی اکبر زنجانپور روی صحنه رفته بود، آرزو داشتم بتوانم این نقش را بازی کنم و امروز خوشحالم که بعد از ۲۰ سال به آرزویم رسیدم.

بازیگر"شهرک جیم" در خصوص سایر فعالیت‌های خود نیز خاطرنشان کرد: تا 12 خرداد ماه که با این نمایش به روی صحنه هستم و برنامه خندوانه را هم دارم. در حال حاضر پیشنهادهایی در حوزه سینما و تلویزیون دارم که روی آن‌ها فکر می‌کنم بخصوص درمورد یک اثر  سینمایی که بسیار جدی است و فکر می‌کنم اگر بشود، یکی از متفاوت‌ترین نقش‌هایم را بازی خواهم کرد.