سرویس سینمایی هنر آنلاین: سینماهای  کشور هفته پیش دستخوش حواشی و اتفاقات بسیاری بودند. اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری از یک سو جو کشور را تحت الشعاع خود قرار داد و از سوی دیگر اتفاقاتی که برای برخی از فیلم‌ها از جمله ورود نسخه قاچاق فیلم" گشت 2" باعث شد تا جو سینماهای کشور به گونه‌ای دیگر شکل بگیرد.

در هفته‌ای که گذشت "نهنگ عنبر، سلکشن رؤیا" دنباله فیلم "نهنگ عنبر" ساخته سامان مقدم همچنان موفق در گیشه بود و توانست طی مدت 16 روز و با افزایش سالن‌های سینمایی خود از 108 سالن به 153 سالن، 7 میلیارد و 400 میلیون تومان فروش داشته باشد و رکورد فصل اول خود را بشکند. "نهنگ عنبر" در سال 94 اکران شد و با فروش 7 میلیاردو 500 میلیون تومان از پرفروشترین فیلم‌های آن سال بود.

داستان "نهنگ عنبر 2" در مقطع زمانی "نهنگ عنبر" می‌گذرد و برشی دیگر از زندگی شخصیت‌های اصلی قصه یعنی همان ارژنگ و رؤیا با بازی رضا عطاران و مهناز افشار در همان دوران است. در این فیلم رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب صفوى، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانى، رضا ناجی و على قربان زاده به‌عنوان بازیگران اصلی و شهلا ریاحى، کتایون امیرابراهیمی، محسن قاضی مرادى، اسدالله یکتا و احمدرضا اسعدى به ایفای نقش می‌پردازند.

"برادرم خسرو" ساخته احسان بیگلری با در اختیار داشتن 53 سالن سینمایی طی 16 روز موفق به فروش 550 میلیون تومان شده است. این فیلم با بازی شهاب حسینی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال مواجه شد. "برادرم خسرو" روایت خسرو است که به اختلال دوقطبی مبتلاست و بنا بر شرایطی مجبور شده مدتی در منزل برادرش ناصر که یک دندان‌پزشک است زندگی کند، اما در این میان اتفاقاتی رخ می‌دهد که زندگی خسرو را دستخوش تغییرات می‌کند. در این فیلم شهاب حسینی، ناصر هاشمی، هنگامه قاضیانی و بیتا فرهی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"ویلایی‌ها " به کارگردانی منیر قیدی فیلم برگزیده جشنواره سی و پنجم فیلم فجر با در اختیار داشتن 36 سالن سینمایی طی 16 روز  270 میلیون تومان فروش داشته است. فیلم قصه خانواده‌های فرماندهان سپاه و ارتش در سال ۱۳۶۵ است. عزیز زن ۵۰ ساله‌ای است که همراه نوه‌هایش وارد مجموعه ویلاها می‌شود. الیاس نیز راننده بسیجی است که هر وقت وارد مجموعه می‌شود همه نگران این می‌شوند که شاید خبر شهادت یکی از فرماندهان را بدهد. پس از مدتی سیما که عروس عزیز است از تهران می‌آید تا بچه‌های خود را به خارج از کشور ببرد. طناز طباطبایی، پریناز ایزد یار، آناهیتا افشار، علی شادمان، ثریا قاسمی، امیرعلی ایمان وند، علیرضا داوری، هستی فرطوسی، سوگل و سوگند بارانی و آوین منصوری بازیگران این فیلم هستند.

"آشوب" تازه‌ترین ساخته کاظم راست‌گفتار که در سال 94 تولید شد در مدت 16 روز  و با در اختیار داشتن 50 سالن سینمایی، تاکنون 214 میلیون تومان فروش داشته است. "آشوب" روایتگر داستان جوانی هنرمند و روشن‌فکر است که در شرایط اجتماعی دوره خود نمی‌تواند برای پیشرفت زندگی‌اش از هنرش استفاده کند و به‌ناچار به سراغ راه‌های غیراخلاقی می‌رود… در "آشوب" که لقب پر بازیگرترین فیلم این روزهای سینما را از آن خودکرده کوروش تهامی، آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، شهره لرستانی، فرهاد آییش، همایون ارشادى، امیرحسین صدیق، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، ارژنگ امیر فضلی، نادر سلیمانی، رامین ناصر نصیر، نیما فلاح، فخرالدین صدیق شریف، داریوش کاردان، رضا فیاضى، سعید امیرسلیمانى، رضا بنفشه خواه، آشا محرابى، لیلا اوتادى، میر طاهر مظلومى و غلامحسین لطفى بخشی بازی می‌کنند.

"تیک آف" ساخته احسان عبدی پور نیز با در اختیار داشتن 54 سالن سینمایی و طی مدت 30 روز موفق به فروش 960 میلیون تومانی شده است.

این فیلم که محصول سال 94 است و طهورا ابوالقاسمی و مهتاب کرامتی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده‌ دارند، روایت زندگی چند جوان جنوبی است که در عطش زندگی گرفتار شده‌اند. در خلاصه داستان این فیلم آمده: در پایان جشنی شبانه، زندگی چهار دختر و پسر، به سمت غریبی سر کج می‌کند. هیجان... شوخی شوخی و بازی‌بازی، راه می‌افتند تا از عقده‌های چندساله‌شان کام بگیرند. شوخی تا سرحد جنون. هر شرطی به‌جز مرگ...

در "تیک آف " مصطفی زمانی، پگاه آهنگرانی، رضا یزدانی، سوگل قلاتیان، حمزه مقدم به ایفای نقش می‌پردازند.

"نقطه کور " ساخته مهدی گلستانه نیز طی یک ماه و با در اختیار داشتن 13 سالن سینمایی موفق به فروش 320 میلیون تومان شده است.

فیلم داستان خسرو است که ۲۳ روز بر پهنه دریا و به‌دوراز خانواده‌اش گذرانده است. او با دنیایی از ابهامات فکری که تمام مدت همراه او بوده وارد خانه‌اش در تهران می‌شود اما تمامی ذهنیت‌هایش عینیت یافته و قادر به مقابله با مسائل پیش‌آمده نیست تا اینکه...

محمدرضا فروتن، هانیه توسلی، شقایق فراهانی، محسن کیایی، خاطره اسدی، مریم بوبانی، نیکی مظفری، علیرضا زمانی نسب، سید احمد محمدی، سارا ربیعی، سجاد شهرابی، یلدا نوریان، مهدی پارسا بازیگران "نقطه کور " را شکل می‌دهند.

فیلم " گشت 2" ساخته سعید سهیلی هفته پیش با حواشی بسیاری روبه رو بود. درحالی که فیلم همچنان فروش خوبی دارد و به لحاظ کلی در صدر جدول فروش فیلم‌ها از ابتدای سال تاکنون قرار دارد اما نسخه قاچاق این فیلم منتشر شد که اعتراض کارگردان و بازیگران فیلم را به همراه داشت. در نهایت در حالی که فیلم هنوز روی پرده سینماها قرار دارد نسخه نمایش خانگی آن نیز آماده عرضه شده است.

"گشت 2" طی مدت 71 روز و با در اختیار داشتن 126سالن سینمایی 19 میلیارد و 480 میلیون تومان فروش داشته است. در خلاصه داستان این فیلم آمده: عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزادشده، سراغ عطا می‌روند. عطا در این مدت درکما بوده و به‌تازگی به هوش آمده و به زندگی عادی بازگشته. این سه رفیق دوباره باهم همراه شده، در پی کاری شرافتمندانه می‌گردند؛ اما پس از تلاش‌های بسیار، ناچار می‌شوند دوباره ... حمید فرخ نژاد، ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی، ساناز طاری، امید روحانی، اسدالله یکتا، صفر کشکولی، محمد الهی، فاطمه شکری، داوود مقدادی، رضا شمس الدین، فاطمه مرتاضی، منصور نوبخت، ابوالفضل تُهرابی، ملیحه جلیلی، محمدعلی نقلی لو، هادی افضلی، محمدکریم ولدخانی، شهرام احمدنیا و مهدی ماهانی بازیگران این فیلم هستند.

"خوب، بد، جلف" به کارگردانی و نویسندگی پیمان قاسم‌خانی و تهیه‌کنندگی محسن چگینی و عبدالله اسکندری نیز توانست طی مدت 100 روز و با در اختیار داشتن 25 سالن سینمایی به فروش 16 میلیارد و 50 میلیون تومانی برسد. در این فیلم پژمان جمشیدی، حمید فرخ نژاد، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، بیژن امکانیان، سام درخشانی، امیرمهدی ژوله، آزاده صمدی، علی اوجی، نیوشا ضیغمی، محراب قاسم‌خانی و پیمان قاسم‌خانی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان آمده است؛ یک کارگردان هنری سینما از طرف تهیه‌کننده‌اش تحت‌فشار است تا از دو بازیگر تجاری برای بازی در نقش‌های اصلی فیلمش استفاده کند. ازنظر کارگردان آن‌ها بدترین انتخاب‌های ممکن هستند، اما اگر می‌خواهد فیلم را بسازد مجبور است در مدت کوتاهی آن‌ها را به نقش‌هایشان نزدیک کند و این کار آسانی نیست.